سانسور نام و تصویر امام در یک نمایشگاه

در دهمین نمایشگاه «ایران نوشت» هیچ تصویر و نامی از امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به چشم نمی خورد.

سانسور نام و تصویر امام در یک نمایشگاه

به گزارش منیبان، دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی «ایران نوشت» با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی و ارائه آخرین محصولات، بر پا شده و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(س) برقرار خواهد بود. 

در نوشت‌افزارهای عرضه شده، در حوزه مفاخر، از قهرمانان، دانشمندان، علما و شعرا برای تولید نوشت افزار استفاده و تلاش شده از نمادها و المان‌های هنری ایرانی نیز استفاده شود.

اما تصاویری که از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها منتشر شد، یک سؤال بزرگ را در ذهن من ایجاد کرد. آیا مسئولین برگزاری دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی «ایران نوشت» و تولیدکنندگانی که محصولاتشان را  در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند، امام خمینی(س) به عنوان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی از مفاخر ایران و اسلام می‌دانند؟

 از تمامی شهدایی که مردم با آنها مأنوس هستند مثل حاج قاسم سلیمانی، مرتضی آوینی، محسن حججی و شهدای محور مقاومت نظیر اسماعیل هنیه و عماد مغنیه هم تصاویری به چشم می‌خورد؛ حتی یک مورد تصویری از انیشتین هم دیدم. ولی تمثال شهید سید ابراهیم رئیسی فراوان در دهمین نمایشگاه ایران نوشت دیده می‌شد و حتی یک بنر بزرگ مزین به تصویر شهید رئیسی در ورودی سالن لوازم التحریر نصب شده که روی آن نوشته‌اند «من هم به قله‌ها پرواز می‌کنم تا ایران را بسازم». اما هیچ بنری با مضمون مشابه از امام خمینی(س) به چشم نمی‌خورد؛ گویا برگزارکنندگان فراموش کرده‌اند که مقام معظم رهبری سی و سومین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام تأکید فرمودند «امام بزرگوار، روح جمهوری اسلامی است؛ اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی توجّهی قرار بگیرد، نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند».

منبع: جماران


ت ت
کدخبر: 235334 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      • یکی از مهم ترین معیارهای ازدواج سن می باشد. برخی افراد تمایل به ازدواج بدون اختلاف سنی و با دختر یا پسر همسن خود را…