آلمان: محض اطلاع: ما سگ و گربه نمی‌خوریم!

دونالد ترامپ ادعا کرد که بسیاری از مهاجران هائیتی‌تبار مقیم شهر اسپرینگفیلد در ایالت اوهایو، حیوانات خانگی ساکنان محلی و حیوانات‌وحشی پارک‌ها را می‌دزدند و از آن‌ها غذا درست می‌کنند.

آلمان: محض اطلاع: ما سگ و گربه نمی‌خوریم!

به گزارش منیبان، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در جریان مناظره روز سه‌شنبه خود با کامالا هریس دموکرات، ادعای نادرستی را تکرار کرد که بسیاری از مهاجران هائیتی‌تبار مقیم شهر اسپرینگفیلد در ایالت اوهایو، حیوانات خانگی ساکنان محلی و حیوانات‌وحشی پارک‌ها را می‌دزدند و از آن‌ها غذا درست می‌کنند.

ترامپ همچنین از تلاش‌های کامالا هریس برای سوق دادن آمریکا به سمت ترکیبی متنوع‌تر و پایدارتر از منابع انرژی انتقاد کرد و گفت که کشور آلمان هم قصد انجام همین کار را داشت، ولی نتوانست سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد.

وزارت امور خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «می‌خواهد خوشتان بیاید یا نه: شبکه انرژی آلمان با بیش از ۵۰ درصد منابع تجدیدپذیر کاملاً عملیاتی است و ما - به جای ساختن – نیروگاه‌های زغال سنگ و هسته‌ای، در حال تعطیل کردن آن‌ها هستیم. زغال سنگ حداکثر تا سال ۲۰۳۸ از شبکه خارج می شود.»

در ادامه نوشته شده است: «محض اطلاع: ما سگ و گربه نمی‌خوریم.»

وزارت اقتصاد دولت ائتلافی آلمان که توسط حزب سبزها اداره می‌شود نیز این مطلب را بازنشر کرد و در توضیح نوشت: «نیروگاه‌های جدید زغال سنگ؟ به هیچ وجه!»


ت ت
کدخبر: 235526 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها