شکار پی در پی تانک‌های آبرامز در اوکراین

​سربازان اوکراینی در مصاحبه با رسانه‌های غربی گلایه‌های زیادی را معایب نسخه‌ای از تانک‌های آبرامز آمریکایی که در اختیار ارتش اوکراین گذاشته شده بر شمرده‌اند که این شامل معایب فنی همچون مقاومت پایین قطعات الکترونیکی و آسیب‌پذیری این تانک‌ها در مقابل تسلیحات روسیه می‌شود.

شکار پی در پی تانک‌های آبرامز در اوکراین

به گزارش منیبان، یک رسانه تخصصی نظامی گزارش داد آمار از بین رفتن تانک‌های آبرامز آمریکایی که ارتش اوکراین در جنگ علیه روسیه استفاده می‌کند به میزان هشدار دهنده‌ای بالا رفته است.

تصاویر جدید مرتبط با میادین جنگ اوکراین و روسیه نشان می‌دهند نرخ انهدام تانک‌های آبرامز آمریکایی که سربازان اوکراینی در جنگ استفاده می‌کنند افزایش چشمگیری یافته است.

طبق گزارش «میلیتری واچ»، بیش از ۲۰ دستگاه از مجموع ۳۱ تانک آبرامز آمریکایی که متحدان غربی تحویل اوکراین داده‌اند از بین رفته، از کار افتاده یا به دست نیرو‌های روس افتاده‌اند.

سربازان اوکراینی در مصاحبه با رسانه‌های غربی گلایه‌های زیادی را معایب نسخه‌ای از تانک‌های آبرامز آمریکایی که در اختیار ارتش اوکراین گذاشته شده بر شمرده‌اند که این شامل معایب فنی همچون مقاومت پایین قطعات الکترونیکی و آسیب‌پذیری این تانک‌ها در مقابل تسلیحات روسیه می‌شود.

در ادامه این مقاله تصریح شده است: «اندازه این تانک‌ها نیز یک عیب دیگری است که باعث جذب نیرو‌های دشمن برای حمله شده است. اندازه این تانک‌ها در مقایسه با تانک‌های روسیه قدیمی نظیر تی-۸۰ و تی-۶۴ بزرگتر بوده و آن‌ها را به اهداف آسان‌تری برای حملات بدل می‌سازد.»

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در جریان نبرد سربازان روسیه با نیرو‌های اوکراینی در نزدیکی روستای «ممریک» در منطقه دونتسک نیرو‌های روس یک تانک آمریکایی آبرامز و مجموعه‌ای از چند تجهیزات غربی دیگر را منهدم کردند.

نشریه میلیتاری واچ نوشت تصویری به تاریخ ۱۴ سپتامبر که اخیرا منتشر شده اظهارات منابع روس را مبنی بر در اختیار گرفتن یک تانک آبرامز مدل M ۱ A ۱ که مورد استفاده ارتش اوکراین بوده را تایید می‌کند.

طبق تحلیل این رسانه این تانک ظاهرا قبل از آنکه اخیرا به دست ارتش روسیه بیفتد از کار افتاده بود.

کمتر از یک هفته قبل از آن هم ۲ تصویر منتشر شد که تایید می‌کردند ۲ تانک دیگر آبرامز M ۱ A ۱ که ارتش اوکراین در درگیری‌ها استفاده می‌کرد از بین رفته‌اند که یکی از آن‌ها در نزدیکی روستای «وولچیا» در محور «پوکروفسک» و دیگری در نزدیکی روستای «بردیچی» در دونباس نابود شدند.

ویدیویی هم حدود یک هفته قبل از آن منتشر شد که تایید می‌کرد یک تانک آبرامز دیگر ارتش اوکراین به همراه یک تانک لئوپارد آلمانی از مدل ۲ A ۶ به تصرف نظامیان روس در نزدیکی شهر آودیوکا در آمده است.

تصاویر اخیر نشان می‌دهد که روند از بین رفتن تانک‌های آبرامز مورد استفاده نیرو‌های اوکراینی به میزان قابل توجهی تشدید شده است.

این روند پس از آن رخ داده که ارتش اوکراین تلفات شدید مشابهی را در این تانک‌هایش نیز از اواخر فوریه تا اواسط آوریل تجربه کرد.

گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که وقتی ارتش اوکراین تانک‌های دریافتی از متحدانش را نخستین بار در ۲۳ فوریه مستقر کرد سه روز بعد شاهد از بین رفتن آن‌ها بود.


ت ت
کدخبر: 236314 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها