پزشکیان: کشتار در غزه و لبنان باید هر چه زودتر خاتمه یابد

رئیس جمهور عمل به مقررات بین‌المللی و پرهیز از رفتارهای دوگانه را راهکار حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات جهان امروز عنوان کرد، اظهار داشت: کشتار بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه و حمله به لبنان آن هم در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های آمریکا و اروپا از این رژیم یک فاجعه است که باید هر چه زودتر خاتمه یابد.

پزشکیان: کشتار در غزه و لبنان باید هر چه زودتر خاتمه یابد

به گزارش منیبان، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر به نیویورک، صبح امروز دوشنبه در هتل محل اقامت خود، در دیدار آقای «الکساندر اشتوب» رئیس جمهور فنلاند، رویکرد جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی را تنش‌زدایی، تعامل سازنده با کشورهای دنیا و ایجاد صلح و ثبات و امنیت عنوان و تصریح کرد: ما بر ضرورت تعامل و گفتگو به جای جنگ و درگیری در میان کشورهای جهان برای رسیدن به دیدگاه مشترک و همچنین چندجانبه‌گرایی در حل مسائل تاکید داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد در ایجاد همگرایی میان کشورها برای ایجاد صلح و جلوگیری از جنگ و اشغالگری در جهان گفت: معتقدیم صلح و امنیت جهانی محقق نخواهد شد مگر اینکه همه کشورهای به میثاق‌نامه‌های بین‌المللی پایبند بمانند و فارغ از قطب‌بندی‌های نظام بین‌الملل در صورت تعدی و تجاوز کشوری به کشور دیگری همه با هم در مقابل آن بایستند.

پزشکیان عمل به قوانین و مقررات بین‌المللی و پرهیز از رفتارهای دوگانه را راهکار حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات جهان امروز عنوان کرد و با انتقاد از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از جنایتگری رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: کشتار بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه و حمله به لبنان آن هم در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های آمریکا و اروپا از این رژیم یک فاجعه است که باید هر چه زودتر خاتمه یابد.

«الکساندر اشتوب» رئیس جمهور فنلاند نیز در این دیدار با تاکید بر علاقمندی کشورش برای تقویت روابط با ایران، انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران را فرصت مغتنمی برای رفع برخی مشکلات میان ایران و برخی کشورهای اروپایی دانست.

رئیس جمهور فنلاند گفت: ما معتقدیم ایران درباره آنچه در توافق هسته‌ای رخ داد هیچ نقش و تقصیری نداشت و امیدواریم با استمرار گفتگوها و تعاملات شاهد رفع مشکلات و اختلافات ایران و اروپا باشیم.

الکساندر اشتوب ضمن قدردانی از نقش ثبات‌آفرین جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: ما حمایت مالی و تسلیحاتی از اسرائیل را مرود و اشتباه می‌دانیم و معتقدیم جهان نسبت به جنایات اسرائیل بر علیه مردم غزه در حال بیدار شدن است، اگر چه به نفع برخی کشورها نخواهد بود که این جنگ خاتمه یابد.


ت ت
کدخبر: 237667 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها