این برج بن سلمان عقل از سر می برد + ببینید

عربستان سعودی قصد دارد تا در شمال شهر ریاض، آسمان‌خراشی به نام Rise Tower و به ارتفاع دو کیلومتر بسازد که در صورت تکمیل آن، این برج، بلندترین ساختمان جهان لقب خواهد گرفت.

این برج بن سلمان عقل از سر می برد + ببینید

به گزارش منیبان، در حال حاضر، برج خلیفه، با ۱۶۳ طبقه و با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلندترین ساختمان جهان است که در سال ۲۰۱۰ در دوبی تکمیل شد. عربستان سعودی قصد دارد تا در شمال شهر ریاض، آسمان‌خراشی به ارتفاع دو کیلومتر بسازد که در صورت تکمیل آن، این برج، بلندترین ساختمان جهان لقب خواهد گرفت.

در حال حاضر، برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر بلندترین ساختمان جهان است که با ۱۶۳ طبقه در دوبی (امارات متحده عربی) واقع‌شده و در سال ۲۰۱۰ تکمیل‌شده است.

برج مردکا ۱۱۸ در کوالالامپور مالزی، با ارتفاع ۶۷۹ متر در رتبه دوم قرار دارد و برج شانگهای چین با ارتفاع ۶۳۲ متری سومین آسمان‌خراش بلند دنیاست.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آسمان‌خراش رایز در شهر ریاض بنا، اولین ساختمان بلند ۲ کیلومتری دنیا لقب گرفته و پس از اتمام، بلندترین سازه جهان عنوان خواهد گرفت.

بدین ترتیب ارتفاع برج رایز ۱۱۸۰ متر بلندتر از برج خلیفه خواهد بود و تقریباً ۱۰۰۰ متر از برج جده پیشی خواهد گرفت.

طرح‌ریزی این پروژه در دسامبر ۲۰۲۲ توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی انجام و اعلام شد که ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان در منطقه‌ای به مساحت ۱۸ کیلومترمربع در شمال ریاض و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد آغاز خواهد شد و بودجه تخمینی ساخت آن حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است.

جده

منبع: خبرآنلاین


ت ت
کدخبر: 237864 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها