نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران:

اقلیم کردستان عراق از دستاوردهای سفر پزشکیان منتفع خواهد شد

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران گفت: باتوجه به اینکه اقلیم کردستان هم تابعی از قانون اساسی عراق است بنابراین در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی کشور هم این منطقه سهم و نقش خود را دارد و از دستاوردهای سفر انجام شده و تقویت روابط با ایران، منتفع خواهد شد.

 اقلیم کردستان عراق از دستاوردهای سفر پزشکیان منتفع خواهد شد

 ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در خصوص سفر اخیر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران به عراق و منطقه اقلیم کردستان این کشور، اظهارداشت: شاهد بودیم که مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در سفر به عراق و به خصوص در سفری که به شهرهای کُردنشین عراق از جمله اربیل و سلیمانیه داشت، به صورت کُردی صحبت‌هایی را انجام داد که منجر به شادی و شعف مردم آن مناطق شد.

وی با بیان اینکه این نخستین مرتبه‌ای بود که یک رئیس‌جمهور از ایران به منطقه اقلیم کردستان عراق سفر کرده، گفت: سفر آقای پزشکیان یک بُعد راهبردی جدیدی دارد چرا که ایشان گفته که مرزها بین ما نباید باشد و همه با هم برادر هستیم.

دباغ تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور ایران گفته که مرزهای میان کشورهای اسلامی برداشته شود نکته قابل تأملی است، شما ببینید امروز کشورهای اروپایی هم برای تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این اقدام را انجام داده‌اند.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران بیان کرد: در شرایط کنونی اقلیم کردستان عراق اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران دارد؛ چرا که مرز جغرافیایی مشترک طولانی میان دو طرف وجود دارد. از طرف دیگر هم تاریخ همکاری و تعامل زیادی هم با ایران دارد.

وی افزود: به همین دلیل است که سفر آقای پزشکیان برای مردم کُرد و عراق دارای اهمیت زیادی است و به ویژه پس از اینکه ۱۴ توافقنامه همکاری میان ایران و عراق در این سفر به امضای مقامات دو طرف رسید.

دباغ تصریح کرد: باتوجه به اینکه اقلیم کردستان هم تابعی از قانون اساسی عراق است،‌ بنابراین در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی کشور هم، این منطقه سهم و نقش خود را دارد و از دستاوردهای سفر انجام شده و تقویت روابط با ایران، منتفع خواهد شد.

 نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در پایان خاطرنشان کرد: امروز کردستان عراق در قالب قانون اساسی این کشور از تمام توان و ظرفیت خود جهت تقویت و ارتقای سطح تعاملات، همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.


ت ت
کدخبر: 237879 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها