رافائل گروسی: احتمال بازگشت بازرس‌های لغو انتصاب ‌شده آژانس به ایران کم است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که احتمال بازگشت بازرس‌های لغوانتصاب‌شده به ایران بعید است.

رافائل گروسی: احتمال بازگشت بازرس‌های لغو انتصاب ‌شده آژانس به ایران کم است

به گزارش منیبان، «رافائل گروسی»  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «رویترز» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که احتمال بازگشت بازرس‌های لغوانتصاب‌شده به ایران بعید است.

او گفت: «در ماه‌های گذشته، ایران درحال درنظر گرفتن احتمال بازگشت بازرسان لغوانتصاب شده بود، اما اکنون به گفته مقامات ایرانی، تهران دیگر به‌دنبال بازگشت این بازرسان نیست. در نتیجه، این کشتی حرکت کرده است (کنایه از نامحتمل بودن بازگشت بازرسان لغوانتصاب شده به ایران)»

طبق گزارش رویترز، گروسی به‌دنبال دیدار با «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور ایران در سفر احتمالی خود به کشورمان در ماه آینده است.

او در مصاحبه روز گذشته خود با رویترز گفت که مایل است، به سرعت، پیشرفتی واقعی در احیای مذاکرات فنی با ایران ایجاد کند و در نظر دارد در اکتبر برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کند.

او بیان کرد: «مسلما ما باید الان خرسند باشیم چرا که قرار نیست از صفر شروع کنیم. ما روندی نسبتا طولانی طی کرده‌ایم که در آن پاسخی به برخی سوالاتمان داده نشده است.»

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 238150 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها