نخست وزیر لبنان با پزشکیان دیدار کرد

نخست وزیر لبنان با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

نخست وزیر لبنان با پزشکیان دیدار کرد

به گزارش منیبان، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های آخرین روز سفر به نیویورک، بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار آقای «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، در پاسخ به احوالپرسی وی با بیان اینکه حال ما با اتفاقات تلخ و تاسف باری که در لبنان و غزه در حال وقوع است اصلا خوب نیست، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با جنایات ضد بشری تحت حمایت‌های آمریکا، چیزی از حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی باقی نگذاشته است.

رئیس جمهور در ادامه با انتقاد شدید از حمایت‌های سیاسی، مالی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت در منطقه افزود: قطعا اگر حمایت‌های آمریکا نبود، این رژیم توان و جرات چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای را نداشت.

وی با یادآوری وظایف و مسئولیت‌های کشورهای اسلامی در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم لبنان و غزه و تلاش برای توقف این جنایات در منطقه گفت: کافی است کشورهای اسلامی که با این رژیم در ارتباطاتند، روابط اقتصادی خود را با او قطع کنند، آن وقت خواهند دید که رژیم کودک‌کش دیگر توان جنایتگری و تجاوز کاری را نخواهد داشت.

رئیس جمهور در ادامه به تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با سران کشورهای اسلامی از جمله پاکستان و ترکیه و همچنین برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برای وادار کردن این رژیم به توقف تجاوزات به لبنان و غزه اشاره و تصریح کرد: ما برای هرگونه کمک به لبنان آمادگی داریم؛ کمک‌های امدادی و پزشکی در حال ارسال است و بیمارستان‌های ما پذیرای مجروحان خواهد بود.

«نجیب میقانی» نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با بیان اینکه آنچه امروز در غزه و لبنان در حال وقوع است، به دور از انسانیت و بر خلاف تمام موازین بین‌المللی است، به شرایط بسیار بغرنج مردم لبنان پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: استفاده از ابزارهای غیر نظامی برای کشتن مردم بی‌گناه و عادی جنایتی است که تنها از رژیم صهیونیستی بر می‌آید.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نه فقط امروز، بلکه ده‌ها سال است که در کنار لبنان ایستاده است، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر دیگر کشورهای اسلامی برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.

نجیب میقاتی همچنین در بخشی از این دیدار با چشمانی اشکبار، تصاویری از شهدا و مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان را به دکتر پزشکیان نشان داد که با ابراز تاسف و تأثر عمیق رئیس جمهور همراه شد.


ت ت
کدخبر: 238151 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها