پاسخ محکم ایران به ادعاهای واهی درباره دستگیری عامل ایرانی ترور نتانیاهو

ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای واهی درباره دستگیری عامل ایرانی ترور نتانیاهو گفت: اظهارنظری درباره ادعاهای واهی مقامات رژیم اسراییل ندارم.

پاسخ محکم ایران به ادعاهای واهی درباره دستگیری عامل ایرانی ترور نتانیاهو

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری گفت: شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل مقتدر و همیشه پیروز را تسلیت عرض می کنم. به دولت و ملت لبنان و حزب الله لبنان و به خانواده گرانقدر و بزرگوار شهید نصرالله تسلیت عرض می کنم. سیدحسن نصرالله شهید شد اما آرمان و مکتب سیدحسن نصرالله زنده است و زنده خواهد ماند.  انشاالله مرگ صهیونیسم و جشن آزادی قدس شریف در آینده نزدیک در بیت المقدس برگزار خواهد ‌شد. رژیم آمریکا در تداوم حمایت های ننگین از این همه جرم و جنایت هیچ دستاورد راهبردی بدست نخواهد آورد. 

ناصر کنعانی گفت: پس از هدف قرار گرفتن‌ ضاحیه بیروت و بمب های اهدایی آمریکا برای ترور سیدحسن نصرالله، ایران اقدام سیاسی حقوقی و بین المللی را در دستورکار قرار داد. دکتر عراقچی در نیویورک مواضع و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند. وزیر امور خارجه در گفتگو با مقامات ذیربط و در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نیویورک خواستار برگزاری فوری نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی شدند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران هیچ یک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ارتباط با اهداف مرتبط با ایران را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و رژیم صهیونیستی برای جنایاتی که در حق ملت ایران و محور مقاومت و اتباع و شهروندان و نظامیان ایرانی مرتکب شده بدون توبیخ و تنبیه نخواهد ماند. ایران اقدامات متناسب و قاطع خود را در این رابطه انجام خواهد داد.

وی درباره ادعا آزادی بیان از سوی غرب و تحریم برخی رسانه های خبری گفت: این یک دوگانگی آشکار در حرف و عمل است که از سوی کشورهای غربی، اروپایی و‌ آمریکایی بیش از گذشته شاهد هستیم. این روش سازنده نیست و همچنین‌ این اقدام، در روند اطلاع رسانی آزاد و چرخش آزاد اطلاعات درست نیست. این اقدام غیرقابل قبول، مردود و محکوم است.

ناصر کنعانی گفت: ما شعار نمی دهیم و عمل می کنیم و عمل خود را نشان می دهیم. در مقابل تجاوزات و ماجراجویانی که قصد دارند به امنیت ما تعدی کنند قاطعانه می ایستیم و پشیمان کننده عمل خواهیم کرد و دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد. اگر شرایط اقتضا کند الی بیت المقدس را تا بیت المقدس ادامه می دهیم. کسی به توانایی ایران در پاسخ به متجاوز تردید نکند. اسراییل در نتیجه عمل ما در سراشیبی قرار دارد و بداند این ترورها، رژیم جنایتکار را از خطر سقوط نجات نخواهد داد. ما جنگ طلب نیستیم. جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران جنگ طلب نیستند اما برای تحکیم ثبات در منطقه تلاش می کنیم و برای هر اقدام ماجراجویانه و تعدی به امنیت جمهوری اسلامی ایران، هیچگاه دست بسته نمانده و نخواهیم ماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به تهدید ایران از سوی نتانیاهو اظهار کرد: این یک ابرو ریزی است که تریبون سازمان ملل در اختیار رژیم جنایتکار جنگی قرار گرفته و از این تریبون کشورهای مستقل و عضو سازمان ملل را تهدید می کنند. مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که چقدر از سردرمداران آنها متنفر هستند و خروج اعضا و نمایندگان به هنگام سخنرانی نخست وزیر جنایتکار اسراییل، نشان دهنده این است که اینها چه میزان نزد افکار عمومی منفور هستند. 

ناصر کنعانی تاکید کرد: برجام ارتباط با موضوعات دیگری ندارد. فضای دیپلماتیک برای بازگشت همه طرف ها باز است. سفر گروسی به تهران قبلا انجام شده و همچنان در چارچوب توافقات و گفتگوهای انجام شده، امکان سفر ایشان وجود دارد. 

ناصر کنعانی افزود: سفر اسلامی به وین و گفتگوهای عراقچی با گروسی در نیویورک خوب و مثبت بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص حمله تروریستی جیش الظلم به سیستان و بلوچستان تاکید کرد: گروه های تروریستی با تجربه تاریخی نشان دادند که ابزار نظام سلطه برای ایجاد بی ثباتی در منطقه هستند. این گروه جنایت پیشه از طرف نظام های سلطه مورد استفاده قرار می گیرند. ما همکاری مشترک در حوزه امنیتی با پاکستان داریم. این بی ثباتی مخلل روابط دو کشور است و دو کشور در این باره نظر مشترک دارند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات منتسب به پزشکیان مبنی بر اینکه می‌خواستیم در پی ترور شهید هنیه به اسرائیل حمله کنیم ولی آمریکا و اروپا گفتند حمله نکنید؟ گفت: من در ارتباط با ادعای رسانه ای صحبت نمی کنم. پاسخ به اقدام جنایتکارانه در ترور شهید هنیه قطعی است و تردیدی در آن نیست و این رژیم از پیگرد و تنبیه در امان نخواهد ماند. 

ناصر کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره مطالب منتشر شده درباره شرط و شروط گذاشتن فرانسه پس از دیدار با پزشکیان گفت:‌ ایران کشور فشار پذیری نیست و تحت فشار با هیچ کشوری صحبت نمی کند و مواضع و دیدگاه اصولی دارد. 

وی گفت: سفر نخست وزیر روسیه کاری است و ایشان با اقای دکتر عارف و رییس جمهور دیدار خواهد کرد.

ناصر کنعانی درباره به شهادت رسیدن نیروی دیگری از سپاه پاسداران به جز سردار نیلفروشان در حمله اسراییل به بیروت گفت: تا این لحظه اطلاع دیگری ندارم.

ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای واهی درباره دستگیری عامل ایرانی ترور نتانیاهو گفت: اظهارنظری درباره ادعاهای واهی مقامات رژیم اسراییل ندارم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت آزادی محمدرضا نوری گفت: ایران تلاش های سنگین، گسترده و متنوعی را برای تحقق آزادی شهروند ایرانی انجام داده است. در سفر رییس جمهور به عراق این موضوع مورد اهتمام بوده و دولت عراق قول داره تا در تحقق آزادی این شهروند، کمک کند.


ت ت
کدخبر: 239015 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها