روسیه:

ما آماده مذاکره هستیم

بعد از دعوت دبیرکل ناتو از روسیه برای شرکت در نشست آتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز تصریح کرد که کشورش آماده مذاکره با این نهاد نظامی است .

ما آماده مذاکره هستیم

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا زاخاروا در عین حال بر ضرورت حضور کارشناسان نظامی در هرگونه مذاکره احتمالی دوجانبه بین روسیه و ناتو تاکید کرد.

زاخاروا در کانال تلگرامی خود عنوان کرد که مسکو آماده مذاکره در راستای تنش‌زدایی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) است اما بدون حضور و مشارکت کارشناسان نظامی چنین مذاکره ای منطقی نیست.

این مقام روسیه در پاسخ به اظهارنظر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه مسکو به پیشنهاد برگزاری چنین نشست پاسخی نداده، گفت: روسیه از برگزاری مذاکره با ناتو جلوگیری نمی‌کند و آماده مذاکره واقعی در راستای کاهش تنش ها و جلوگیری از وقوع حوادث است. اما بدون حضور کارشناسان نظامی، مذاکره در مورد این مسائل در واقع منطقی نیست. دبیرکل ناتو به خوبی در جریان این مسئله قرار دارد.

این اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح شده است که دبیرکل ناتو پیشتر پیشنهاد برگزاری شورای ناتو- روسیه را مطرح کرده است.


ت ت
کدخبر: 23926 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها