نامه بیش از ۸۰ سازمان و گروه مدنی به بایدن: نه به جنگ با ایران که برخلاف منافع ملی آمریکاست و نتانیاهو آمریکا را به آن سوق می‌دهد

ما از دولت بایدن - هریس می‌خواهیم در رویکرد احترام‌آمیز خود نسبت به نتانیاهو تجدید نظر کند که با سرکشی جنگ را تشدید می‌کند و تمام تلاش خود را برای عقب راندن شدید کسانی که مشتاق به بهره برداری از جنگ هستند انجام دهد.

نامه بیش از ۸۰ سازمان و گروه مدنی به بایدن: نه به جنگ با ایران که برخلاف منافع ملی آمریکاست و نتانیاهو آمریکا را به آن سوق می‌دهد

به گزارش منیبان، در این نامه آمده است:

پرزیدنت بایدن ما به عنوان سازمانهایی که جوامع مختلف آمریکایی را نمایندگی می‌کنند، از تشدید تنش‌های نظامی در خاورمیانه، افزایش تلفات غیرنظامیان و شکست کوشش دولت شما برای آتش بس و جلوگیری از حرکت به سمت جنگ منطقه‌ای تمام عیار با ایران وحشت زده شده‌ایم. 

این به نفع منافع ملی آمریکا نیست که توسط بنیامین نتانیاهو وارد جنگ با ایران شود. به نفع منافع ملی آمریکاست که با استفاده از دیپلماسی و استفاده از اهرم حمایت‌های آمریکا از اسرائیل - از جمله جلوگیری از انتقال تسلیحات نظامی تهاجمی بیشتر به اسرائیل - همه طرف‌ها از لبه پرتگاه جنگ به عقب رانده شده و به سمت آتش بس بروند که منجر به پایان دادن ویرانی غزه و لبنان و جلوگیری از لغزش به جنگ منطقه‌ای شود. 

ما از دولت بایدن - هریس می‌خواهیم در رویکرد احترام‌آمیز خود نسبت به نتانیاهو تجدید نظر کند که با سرکشی جنگ را تشدید می‌کند و تمام تلاش خود را برای عقب راندن شدید کسانی که مشتاق به بهره برداری  از جنگ هستند انجام دهد. هیچ "تنش زدایی از طریق تشدید" وجود ندارد. بایدن باید جریان تسلیحات ایالات متحده که اسرائیل را قادر می‌سازد جنگ منطقه‌ای را تحریک کند متوقف کند. 

علاوه بر این ما از شما می‌خواهیم که این موضوع را که کنگره اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه ایران یا شبه نظامیان مورد حمایت ایران را نداده است به رسمیت شناخته و به آن احترام بگذارید. هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران می‌تواند فقط پس از بحث و تصویب یک مجوز قبل از ورود نیروهای ما  به جنگ انجام شود. 

پرزیدنت بایدن اخیراً درباره اقداماتی برای کاهش ردپای نظامی آمریکا در خارج از کشور صحبت کرده است. با این حال، اگر او به سرعت و قاطعانه از طریق دیپلماسی عمل نکند، به نظر می‌رسد که یک جنگ بی پایان جدید میراث او خواهد بود. 

بار دیگر از سیاستمداران آمریکا می‌‌خواهیم که در این لحظات بحرانی‌ با رهبری دیپلماسی به کاهش تنش با ایران کمک کنند، به توافق برای آتش بس در غزه، لبنان و مناطق دیگر برسند، و به قانون اساسی‌ و اتوریته کنگره برای اجازه دادن به یک جنگ جدید احترام بگذارند.


ت ت
کدخبر: 239989 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها