پزشکیان: اولویت ما کشورهای همسایه است

مسعود پزشکیان گفت: مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، نفتی، گازی و برقی را می توانیم با ترکمنستان دنبال کنیم.

پزشکیان: اولویت ما کشورهای همسایه است

به گزارش منیبان، مسعود پزشکیان رئیس جمهور امشب در فرودگاه مهرآباد پیش از ترک تهران به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان، قربانقلی بردی‌محمدف و به مناسبت سیصدمین سالگرد مختوم‌قلی فراغی، شاعر ایرانی ترکمنی که در راستای ایجاد و توسعه فرهنگ ترکمنی تلاش زیادی داشته است به ترکمنستان می روم. هر ساله این مراسم در ترکمنستان جشن گرفته می شود. محل تولد این شاعر در استان گلستان ایران است و اکثر شعرهایش ترکمنی است و این نشانه ارتباطات فرهنگی با سابقه بین ایران و ترکمنستان است.

وی افزود: علاوه بر توسعه ارتباطات فرهنگی با ترکمنستان، گفت و گوهایی با روسای جمهور کشورهایی که به ترکمنستان دعوت شده اند از جمله روسیه، ازبکستان و تاجیکستان خواهم داشت که نقش مهمی در توسعه روابط با همسایگان دارد. اولویت ما کشورهای همسایه است.

پزشکیان در پایان گفت: ما مرز طولانی و امن با ترکمنستان داریم و می توان مساله ترانزیت و کریدور شمال و جنوب را دنبال کنیم. مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، نفتی، گازی و برقی را می توانیم با ترکمنستان دنبال کنیم. امیدوارم این سفر دستاوردهای مهمی در زمینه ایجاد صمیمیت و همدلی، ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و علمی و کارشناسی داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 241152 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها