سخنگوی وزارت امور خارجه:

کانال تبادل پیام‌ ما با آمریکا در ارتباط با تحولات منطقه کانال سوئیس است/ واکنش اسماعیل بقائی به تغییر دکتر هسته ای ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کانال رد و بدل ما با آمریکا با سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع است و در صورت لزوم استفاده می شود.

کانال تبادل پیام‌ ما با آمریکا در ارتباط با تحولات منطقه کانال سوئیس است/ واکنش اسماعیل بقائی به تغییر دکتر هسته ای ایران
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، اولین نشست خبری اسماعیل بقائی چهاردهمین سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضع مصر درباره تنش ایران و اسراییل گفت: نگرانی مشترک درباره خطرات و ادامه تهدید و جنگ در لبنان و غزه وجود دارد. روسیه و‌ چین به عنوان دو عضو اصلی شورای امنیت نقش مهمی دارند و موضع آنها صریح است و آنها هم با ادامه تجاوزات مخالفت کردند.

وی تاکید کرد که رایزنی های منطقه ای وزیر امور خارجه متمرکز بر تحولات منطقه است. اولویت ما جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است و کمک به حفظ و صلح امنیت منطقه ای است.

اسماعیل بقائی با اعلام یک خبر گفت: امروز وزیر امور خارجه سفری به کویت و بحرین خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای تعرض به تاسیسات هسته ای ایران واکنش نشان داد و گفت: تهدید به تعرض به تأسیسات هسته‌ای کشور از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل محدود و مردود است. خواسته ما روشن است طی یادداشت مستدلی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مراتب را اعلام کردیم و در سطح شورای امنیت و سازمان ملل پیگیر هستیم. یادداشت ما به مدیرکل آژانس ارسال شده و در سطوح مختلف پیگیر این موضوع خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره استقرار سامانه تاد در اسراییل گفت: پیام ما روشن، شفاف و علنی داده شده است. هرگونه شرارت رژیم صهیونیستی با پاسخ قطعی ما مواجه خواهد شد. تصمیم درباره نحوه پاسخ دادن بر عهده ماست.

وی درباره انتخابات آمریکا و مذاکره ایران با ترامپ گفت: موضع ایران روشن است. ما عمل و رفتار دولتهای آمریکا را مدنظر قرار میدهیم و دخالتی در امور داخلی کشورها نداریم، برعکس آمریکا. فعلا درباره چیزی قضاوت نخواهیم کرد که چه کسی انتخاب خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره افزایش تنش با اروپا گفت: افزایش تنش و عدم آمادگی برای پاسخ به رویکرد ایران با اروپا، از طرف اروپایی ها آغاز شد. امیدواریم اروپایی ها در این نگاه تجدیدنظر کنند. هیچگاه پیش شرط خاصی نداشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره جزایر سه گانه گفت: دوستان ما در منطقه موضوعاتی که موضوع بحث و گفت‌وگو بین ایران و یکی از کشورها بوده به عرصه عمومی می‌کشانند و این موضوع با کشورهایی که هیچ جایگاهی با این مسائل ندارند، مطرح می‌شود. موضع ایران را بسیار شنیده‌اید و هر بار تکرار شده است ایران درباره تمامیت سرزمین خودش و حاکمیت بر جزایر سه‌گانه هیچ تردیدی ندارد و اقماضی نخواهد شد.

بقایی درباره دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه و مبارزه با پژاک و‌ پ ک ک گفت: تقویت مرزها و مبارزه با ترروریسم در  دیدار با عراقچی و هاکان فیدان مطرح شد. تلاش داریم با شرکا در منطقه کمک به تثبیت صلح و ثبات در منطقه داشته باشیم. برای مبارزه با تروریسم نیازمند این هستیم که ثبات در منطقه ایجاد شود.

بقایی درباره درز اطلاعات مرتبط با حمله اسرائیل به ایران و اینکه آیا ایران دخالتی داشته است؟ نیز بیان کرد: ایران برای دفع شر رژیم صهیونیستی از همه اطلاعات و خبرهایی که موجود است و البته با اتکا به توانمندی ها واقدامات نیروهای نظامی و امنیتی خود تلاش می‌کند. فارغ از مباحث مطرح شده در رسانه‌ها درباره این نوع درزهای اطلاعاتی، هم کار خودمان را بلد هستیم. فارغ از فضاسازی‌های رسانه‌ای که درباره صحت و سقم آن وجود دارد، ترجیح می‌دهیم نظری نداشته باشیم. متمرکز بر پاسخگویی به هرگونه شرارت خواهیم بود.

بقائی گفت: کانال رد و بدل ما با آمریکا با سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع است و در صورت لزوم استفاده می شود. 


ت ت
کدخبر: 243047 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها