مشکلی جدید برای اسرائیل به وجود آمد!+جزییات

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" عصر جمعه نوشت: فرستاده اسرائیل در مغرب برای یافتن محل مناسب برای دایر کردن دفتر دیپلماتیک در رباط با مشکلات زیادی رو به‌روست.

مشکلی جدید برای اسرائیل به وجود آمد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، "دیوید جوورین" رییس هیأت دیپلماتیک اسرائیل در مغرب پس از گذشت ۶ ماه هنوز نتوانسته است، محل مناسبی برای دایر کردن دفتر دیپلماتیک تل‌آویو پیدا کند.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، پس از ۶ماه از تعیین جوورین، هیأت دیپلماتیک اسرائیل پس از آن که ملاک‌های مغربی حاضر به اجاره محلی به اسرائیلی‌ها نشدند، همچنان در هتلی در رباط پایتخت کشور مغرب حضور دارد.

هاآرتص گزارش داد که دولت مغرب به هیأت دیپلماتیک صهیونیست‌ها ساختمانی را که در مرکز شهر نباشد پیشنهاد داده است، اما رژیم تل‌آویو این پیشنهاد دولت رباط را رد و اعلام کرده است که دفتر هیأت دیپلماتیک اسرائیل باید در کنار دیگر سفارتخانه کشورها در کوی موسوم به کوی "سفارتخانه‌ها" قرار داشته باشد تا این اقدام زمینه‌ای برای تبدیل آن به سفارت در آینده باشد.

از هفته‌ها پیش هشتگی در شبکه‌های اجتماعی مغرب ترند شده است و مردم این کشور برخلاف دولت آن خواستار ممنوعیت عادی سازی روابط با اسرائیل و اخراج نماینده صهیونیست‌ها در رباط شدند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا آذرماه ۹۹ خبر موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کرد و به این ترتیب مغرب به چهارمین کشوری تبدیل شد که در سال گذشته و با وساطت دولت پیشین ایالات متحده روابط خود را با تل‌آویو به طور رسمی عادی کرده است.

پس از اعلام ترامپ، پادشاهی مغرب «محمد ششم» با انتشار بیانیه‌ای از تماس‌های دوجانبه رسمی و روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در اسرع وقت خبر داد.


ت ت
کدخبر: 24474 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها