وضعیت در انگلیس وخیم‌تر شد/130 خانواده بی خانمان شدند

روزنامه گاردین با اشاره به افزایش شمار بی خانمان ها در انگلیس نوشت: در دوران همه گیری کووید-۱۹، دستکم ۱۳۰ هزار خانوار انگلیسی به دلایل گوناگون ناشی از شیوع کرونا از جمله خشونت خانگی و افزایش فقر، بی خانمان شدند.

وضعیت در انگلیس وخیم‌تر شد/130 خانواده بی خانمان شدند

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، در حالیکه در دوران اوج همه گیری کووید-۱۹ ماندن در خانه امن ترین راه برای حفاظت از افراد بود، اما این وضعیت به خشونت خانگی و بی خانمان شدن بسیاری در انگلیس دامن زده است.  

گاردین در ادامه نوشت: با وجود برقراری مقررات قرنطینه از سوی دولت انگلیس، دستکم ۱۳۰ هزار خانوار در این کشور در سال اول همه گیری بی خانمان شدند و اکنون بیم آن می رود با پایان محدودیت های کرونایی، این وضعیت رشد بیشتری داشته باشد.

«پولی نیت» مدیر اجرایی یک پناهگاه در این خصوص گفت: «قرنطینه نتوانست مانع بی خانمان شدن ده ها هزار نفر شود و در دوران همه گیری کووید-۱۹ رایج ترین عامل بی خانمانی، عدم امکان ماندن در کنار دوستان یا خانواده، پایان مدت اجاره و خشونت های خانگی بود».

سخنگوی اتحادیه مستاجران هم در این خصوص گفت: «تعداد بسیار زیادی از افراد در سال گذشته بی خانمان شده اند که این امر بسیار ناراحت کننده است اما تعجب آور نیست. چراکه بارها و بارها ثابت شده تعهد دولت برای مقابله با بحران بی خانمانی فقط در حرف است و نه در عمل».

وی تاکید کرد: «دولت باید این مساله را جدی بگیرد. بی خانمانی یک پدیده طبیعی اجتناب ناپذیر نیست که اگر اراده سیاسی برای این کار وجود داشته باشد، قابل حل است».

اما سخنگوی دولت در واکنش به این آمار گفت: «این ارقام "کاملا بر اساس حدس و گمان" است» و افزود: «ما اقدامات بی سابقه ای برای محافظت از مستاجران و حمایت از افرادی که در معرض خطر بی خانمانی هستند، انجام داده ایم. ما تنها امسال بیش از ۷۵۰ میلیون پوند برای مقابله با بی خانمانی در نظر گرفته ایم».


ت ت
کدخبر: 24786 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها