صداقت رئیس‌ جمهور، شیطنت صدا و سیما

غلامحسین کرباسچی - دبیرکل سابق حزب کارگزاران

صداقت رئیس‌ جمهور، شیطنت صدا و سیما
پیشنهاد ویژه

اگر قصد مشورت به آقای رئیس‌جمهور را داشتم، قطعاً به ایشان می‌گفتم که سناریوهای صدا و سیما را برهم بزنند. این نوع صحبت کردن، این نوع نشاندن و این نوع سؤال پرسیدن، بیشتر برای تخریب رئیس‌جمهور است تا اینکه پیامی به مردم برساند. آنچه که دیشب از رئیس‌جمهور دیدیم، همان صداقت و شفافیت همیشگی بود اما در مقابل، شیطنت‌های صدا و سیما را شاهد بوده‌ایم.

به گونه‌ای که تلاش داشتند با سؤال‌های متعدد و پریدن در میان کلام رئیس‌جمهور، به این پاسخ برسند که دولت می‌خواهد همه چیز را گران کند و با پیش کشاندن بحث مهم بالا رفتن نرخ بنزین اجازه ندهند کلام ایشان به درستی منعقد شود. اما موضعگیری رئیس‌جمهور در بحث حجاب -که با شیطنت صدا و سیما، تنها دو دقیقه آخر گفت‌وگو به آن اختصاص یافت- قابل توجه بود. رئیس‌جمهور به خوبی به مشکلات پیش روی اجرایی شدن این قانون واقف بود. این قانون نه تنها اجرایی نیست بلکه زمینه‌ای برای تخریب بیشتر اعتقادات مردم و برای درگیری‌های بیشتر اقشار مختلف است. ایشان با صداقت همیشگی خود اعلام کرده‌اند که زمینه‌ای برای اجرای آن را در دولت نمی‌بینند.
مسعود پزشکیان درگیر مسائل اجرایی کشور شده و مواردی را که مطرح کرد، کلیات بود. ایشان می‌توانست بعضی از مسائل و مشکلات اجرایی کشور را بیان کند. ایشان همیشه ابا دارد از اینکه بگوید در گذشته چه بوده و قبلی‌ها چه کرده‌اند، اما باید بطور شفاف مشکلات را می‌گفتند. بودجه‌ای را که دولت به مجلس فرستاده، در همان قالبی تدوین شده که در گذشته می‌شد. به عبارتی چند هزار میلیارد تومان از این بودجه صرف مسائلی می‌شود که خود آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی مخالف آن نوع هزینه‌کردها در کشور بود. او می‌توانست بگوید که ما نمی‌خواستیم چنین بودجه‌ای را به مجلس بدهیم. می‌توانست بگوید که اگر 12 میلیارد دلار پول دست دولت است، بقیه امکانات کشور دست چه کسانی است و هزینه‌ها صرف چه مواردی می‌شود. اما نگفت. البته نمی‌توان صدا و سیما را در این مورد بی‌تقصیر دانست. چنان رئیس‌جمهور را سؤال پیچ می‌کردند که دیگر فرصتی برای طرح موضوعات دیگر نبود.
آقای پزشکیان باید روال صدا و سیما را بهم بزند. ضرورتی ندارد که ایشان بیش از یک ساعت در مقابل دوربین صدا و سیما بنشیند و حرف بزند. ایشان می‌تواند هر وقت که تمایل داشت رسانه‌ها را دعوت کند و تنها دو جمله بگوید که برای مردم قابل قبول باشد. وگرنه حضور در برنامه‌هایی که از قبل معلوم است که در آن چه گفته خواهد شد، فایده‌ای ندارد.

*دبیرکل سابق حزب کارگزاران

منبع: ایرنا


ت ت
کدخبر: 251474 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین