رضایی:

اقتصاد قوی داشتیم ما را تحریم نمی کردند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اقتصاد قوی داشتیم ما را تحریم نمی‌کردند زیرا با محاصره یک اقتصاد قوی، کشورهای زیادی زیان می‌بینند.

اقتصاد قوی داشتیم ما را تحریم نمی کردند

به گزارش منیبان؛ محسن رضایی طی گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: برای دفع خطری آمده‌ام که از زمان جنگ در مورد آن دغدغه داشتم. همان زمان دفاع مقدس گفتم که جنگ را پیروز می‌شویم ولی بعد از آن با محاصره اقتصادی و تلاش آمریکا برای انزوای ایران روبه رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از ۴۰ سال پیش نگرانض جنگ اقتصادی بودم، تصریح کرد: آمده‌ام که اجازه ندهم پول ملی سقوط کند. انگیزه ام نسبت به دوره های قبلی ریاست جمهوری بیشتر شده است زیرا وضعیت اقتصادی بدتر از قبل شده است.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امکانات فراوانی برای ساماندهی به اقتصاد داریم و اقتصاد ایران را به صورت مدرن، اسلامی و ایرانی بازسازی می کنم.

رضایی با اشاره به اینکه اختیارات ریاست جمهوری فوق العاده زیاد است، خاطرنشان کرد: هیچ رییس جمهوری بن بست ندارد مگر اینکه خودش در بن‌بست باشد و رییس جمهوری حتی از اختیارات ولی فقیه هم برای اداره امور کشور استفاده می کند مثل شورای هماهنگی اقتصادی که اختیارات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و برون گرا داریم، گفت: باید با توانایی‌ها داخلی روی بیرون اثر بگذاریم. اگر اقتصاد قوی داشتیم ما را تحریم نمی‌کردند زیرا با محاصره یک اقتصاد قوی، کشورهای زیادی زیان می‌بینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دیپلماسی باید در کنار میدان اقتصادی قرار گیرد. دیپلماسی اقتصادی را اگر در کنار تولیدات داخلی قرار دهیم، اقتصاد ایران به بیرون هم سرایت می‌کند. سیاست همسایگی و اتحادیه آسیای جنوب غربی را ایجاد می کنیم و با کشورهای جبهه مقاومت تبادلات تجاری را افزایش می دهیم.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد کشور گرفتار تحریم داخلی و خارجی است، افزود: تاثیر تحریم داخلی بیشتر از تاثیر خارجی است. سوء مدیریت و دیوان‌سالاری آلوده برای کارآفرینان و دولت هزینه ایجاد کرده است.

 

اختیارات مرکز را به استان ها منتقل می کنم

وی تصریح کرد: بانک های ایران استاندارد بین المللی را ندارند و پرریسک و پرهزینه هستند و حتی با تصویب اف. ای. تی. اف، بانک های خارجی حاضر به کار با بانک های ایرانی نیستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اختیارات مرکز را به استان ها منتقل می کنم، گفت: دخالت دولت در اقتصاد را محدود می کنیم تا سرعت کار افزایش یابد و فدرالیسم اقتصادی حاکم شود.

رضایی با اشاره به این موضوع که در سختی بزرگ شده ام و درد کوله برها و کارگرها و فقیران را درک می کنم، افزود: جامعه در اوج نارضایتی است و یارانه 450 هزارتومانی را به عنوان یک کار فوری برای بهبود اوضاع طبقه ضعیف پرداخت خواهم کرد.

وی، اشتغال را مساله اصلی مردم دانست و گفت: بخش مسکن می تواند 300 صنعت را راه بیاندازد و اشتغال ایجاد کند. براساس طرح من، هر شخصی 10 درصد هزینه ساخت مسکن را بیاورد، 90 درصد باقی مانده را از بانک ها تامین می کنیم و خانه وثیقه بانک خواهد بود. سود بانکی را یارانه می دهیم و نهضت عظیم خانه سازی راه می اندازیم و قیمت خانه را تثبیت می کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت باید به جای انتقاد از مسکن مهر، آنرا ادامه می داد. اولویت ما در نهضت مسکن سازی، معلمین، بعد زوج های جوان و بعد کارگران و رانندگان برون مرزی هستند.

رضایی با بیان اینکه دغدغه فضای مجازی دارم و باید از این امکان استفاده کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم فناوری های نو تبدیل به تهدید شوند و آنها را مدیریت کنیم. ما هم می توانیم با تشکیل اتحادیه با کشورهای همسو و مسلمان منطقه در خصوص مدیریت فضای مجازی، از پدیده های نوظهور بهره برداری کنیم و تهدید آنها را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: آقازادگی یکی از آسیب های کشور است. روابط نزدیک خانوادگی و بازیگران سیاسی مانع اداره صحیح کشور توسط رییس جمهوری می شوند. این دو گروه را در اداره کشور از خودم دور خواهم کرد. محصول رای مردم نباید جناحی و شخصی یا خانوادگی شود.

 

گاندو سریال خوبی در مورد مسائل امنیتی بود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد امنیت کشور نیز گفت: سریال گاندو سریال خوبی درباره مسائل امنیتی بود و دولت باید پخش این سریال را تحمل را می کرد و آلودگی امنیتی جدی است و باید کشور پاکسازی شود. از بالا تا پایین کشور را سالم سازی امنیتی می کنیم. الان شاهد هستیم که گروه های تروریستی با موفقیت عملیات تروریستی در داخل کشور انجام می دهند و فرار می کنند. هر نوع مسامحه در مسائل امنیتی خطرناک است.  

رضایی افزود: بسیاری از سرنخ ها وجود دارد و پایگاه های تروریست ها قبال شناسایی است. بخشی از اقدامات خرابکارانه تروریست ها از طریق فضای مجازی و ماهواره ها انجام می شود و اینها را می توان با تقویت سیستم حفاظتی مدیریت کرد و در این راستا لازم است فناوری های امنیتی و اطلاعاتی را تقویت کنیم.

وی با اسف بار خواندن وضعیت اطراف شهرهای بزرگ از لحاظ محرومیت گفت: می خواهیم پولی که از بیت المال به قشر مرفه داده می شود را از طریق یارانه 450 هزار تومانی به محرومین بدهیم. 137 دلار میلیارد یارانه پنهان سال گذشته پرداخت کرده ایم که فقط 2 درصد آن صرف محرومین شده است. یارانه یا باید صرف افزایش تولید یا صرف محرومیت زدایی شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رییس جمهوری باید بیش از همه انتقادپذیر باشد، گفت: خط مشی من در همه جایگاه ها همین بوده است و باید صدای مردم در نظام جمهوری اسلامی شنیده شود.  

رضایی بر برخورد قاطع با فساد اقتصادی نزدیکان خود تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم اعتماد مردم را جلب کنیم باید از خودمان و خانواده و اقواممان شروع کنیم. من خودم پیشگام خواهم بود و خودم را به اتاق های پاستور محدود نخواهم کرد. مکتب سردار سلیمانی را در ایثار و صداقت ادامه خواهیم داد. انحرافات زیادی بعد از دهه اول انقلاب اتفاق افتاده و باید این انحرافات اصلاح شود.

ت ت
کدخبر: 25164 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها