بایدن به پافشاری های خود ادامه داد!

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اراده و تصمیم خود برای در پیش گرفتن موضع سرسختانه در نشست با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، متعهد به قرار دادن خطوط قرمز برای مسکو شد.

بایدن به پافشاری های خود ادامه داد!

به گزارش منیبان؛ از تارنمای فرانس ۲۴؛ بایدن پس از نشست سران ۳۰ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، اذعان کرد که در نشست روز چهارشنبه با پوتین در ژنو با رقیب سرسخت و دشورای روبه رو خواهد بود.

سران ناتو در نشست روز دوشنبه بر حمایت کامل از بایدن در دیدار با رهبر کرملین تاکید کردند.

عمده بحث‌های اجلاس سران ناتو در بروکسل، حول محور روسیه، چین، دعوا بر سر بودجه و البته کم اعتنایی آمریکا دور می‌زد. در این میان وعده های نمایشی مانند حفاظت از محیط زیست نیز مطرح شدکه بیشتر جنبه رفع تکلیف داشت.

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر دوره  سختی را پشت سر می گذراند. در مارس ۲۰۱۴(اسفند۱۳۹۳) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط دو طرف تیره شد.

دونالد ترامپ، که در انتخابات ریاست جمهوری در ۸ نوامبر ۲۰۱۶(مهر ۱۳۹۵) پیروز شد، بارها  برای بازگشت به گفت و گوها اظهار تمایل کرده بود با این حال در عمل، واشنگتن به خط مقابله خود ادامه داد و از ابزارهای اقتصادی، نظامی - سیاسی، تبلیغاتی و سایر ابزارها علیه روسیه استفاده کرد و صدها شهروند و شخصیت حقوقی روسیه را تحت محدودیت های مختلف قرار داد و دهها بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرد.

آخرین حرکت تحریمی واشنگتن علیه مسکو همین ماه پیش بوده است که آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع کرد و البته و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.


ت ت
کدخبر: 25170 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها