کرملین از تاثیر مثبت اظهارات مقامات آمریکا بر دیدار پوتین-بایدن گفت

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اظهارات مقامهای آمریکایی در آستانه دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا بر فضای مذاکرات در ژنو تاثیر مثبت می گذارد.

کرملین از تاثیر مثبت اظهارات مقامات آمریکا بر دیدار پوتین-بایدن گفت

به گزارش منیبان؛ پسکوف روز چهارشنبه در گفت و گوی رسانه ای خاطرنشان کرد که اظهارات مقامهای آمریکایی بر فضای مذاکرات ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا تاثیر مثبت خواهد گذاشت و این عامل در دیدار امروز مورد توجه قرار می گیرد.   

به گفته وی، در مذاکرات پوتین و بایدن، مساله اموال دیپلماتیک روسیه و آمریکا در دو کشور مطرح خواهد شد و این موضوع را نباید نادیده گرفت.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با تشبیه روابط روسیه و آمریکا به ساختمان مخروبه تصریح کرد: باید به این وضع روابط رسیدگی و همه مسائل مطرح بین دو کشور را بررسی کرد.

  پسکوف گفت که سران روسیه و آمریکا باید در مورد وضع سفرای دو کشور تصمیم گیری کنند.

روسیه پس از اخراج ۱۰ دیپلمات این کشور از آمریکا، سفیر خود از این کشور را فرا خواند و به توصیه مسکو واشنگتن نیز سفیر خود را از روسیه احضار کرد.  

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت که برای اینکه میزان اختلافات در روابط دو کشور را سنجید باید پشت میز مذاکره نشست و در دیدار امروز در همه موارد گفت و گو خواهد شد.

پسکوف با بیان اینکه مساله کنترل تسلیحات، فراتر از چارچوب روابط روسیه و آمریکا است، اظهار داشت: دو کشور پیمان استارت-۲ را تمدید کردند اما نیاز به آغاز مذاکرات وجود دارد که پیچیده خواهد بود.

وی این را نیز گفت که پوتین در تبیین و تشریح خطوط قرمز روسیه بویژه در مذاکرات دشوار همچون گفت و گو با بایدن دقیق است.

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اظهارات اخیر بایدن در مورد امکان عضویت اوکراین در ناتو گفت: رئیس جمهوری روسیه در صورت نیاز موضع روسیه در این مورد را اعلام می کند.  

دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا امروز در ویلای لا گرانژ در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد و بین چهار تا پنج ساعت طول خواهد کشید.  

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر دوره  سختی را پشت سر می گذراند. در مارس ۲۰۱۴(اسفند۱۳۹۳) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط دو طرف تیره شد.

دونالد ترامپ، که در انتخابات ریاست جمهوری در ۸ نوامبر ۲۰۱۶(مهر ۱۳۹۵) پیروز شد، بارها  برای بازگشت به گفت و گوها اظهار تمایل کرده بود با این حال در عمل، واشنگتن به خط مقابله خود ادامه داد و از ابزارهای اقتصادی، نظامی - سیاسی، تبلیغاتی و سایر ابزارها علیه روسیه استفاده کرد و صدها شهروند و شخصیت حقوقی روسیه را تحت محدودیت های مختلف قرار داد و دهها بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرد.

آخرین حرکت تحریمی واشنگتن علیه مسکو همین ماه پیش بوده است که آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع کرد و البته و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

ت ت
کدخبر: 25221 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها