روسیه در شرایط وخیم قرار گرفت/بحران‌ها جدی تر شد!

افزایش شدید شمار بیماران کرونایی در روسیه بویژه در مسکو، بار دیگر به این مساله ابعاد بحرانی داده به گونه ای که نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته است.

روسیه در شرایط وخیم قرار گرفت/بحران‌ها جدی تر شد!

به گزارش منیبان؛ در روزهای اخیر شمار روزانه افراد مبتلا به کرونا در روسیه بار دیگر به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید که بالاترین رقم در ماههای اخیر است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در شبانه روز اخیر ۱۴ هزار و ۱۸۵ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۳۷۹ نفر بر اثر این بیماری جان سپرده اند و به این ترتیب مجموع افرادی که بر اثر کرونا در روسیه جان خود را از دست داده اند، به بیش از ۱۲۷ هزار نفر رسیده است.

مساله افزایش شمار بیماران کرونایی در هفته های اخیر نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته و یکی از عوامل اصلی بروز چنین وضعیتی را کندی روند واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف روسیه اعلام کرده اند.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی از روند واکسیناسیون در این کشور ابراز نارضایتی کرد.  

وی گفت: به نظرم ما باید از آهنگ و سرعت واکسیناسیون کرونا در روسیه  نگران باشیم زیرا وضعیت در این زمینه نامطلوب است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه افزود: ولادیمیر پوتین دائما از هر فرصتی استفاده کند تا همه را به زدن واکسن کرونا دعوت کند و اینکه تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

به گفته مقام ارشد کاخ کرملین، واکسیناسیون تنها راه توقف رشد سریع همه گیری کرونا است و هیچ شیوه دیگری برای غلبه بر کرونا وجود ندارد.  

 پسکوف با تاکید بر اینکه واکسیناسیون باید داوطلبانه باشد و اجبار در این مساله جایز نیست، اظهار داشت: در این عرصه دادن مشوق ها برای ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا مهم است و می تواند موثر باشد.  

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و تاکنون حدود ۲۷ میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند.  

مقامات روسیه در تلاشند تا ۷۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور ۱۴۶ میلیون نفری تا پاییز امسال با واکسن های ساخت داخل بخصوص «اسپوتنیک وی» واکسینه شوند.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو از برنامه مشوق برای واکسیناسیون مردم علیه کرونا خبر داد که بر اساس آن به قید قرعه هر هفته به پنج نفر از افرادی که واکسن کرونا می زنند، خودرو اهدا می شود.

به گفته شهردار مسکو، همه افراد بالای ۱۸ سال که در مسکو واکسن کرونا می زنند، می توانند در قرعه کشی خودرو شرکت کنند و شانس برای برنده شدن خودرو به ارزش یک میلیون روبل (۱۳ هزار دلار) خواهند داشت.

این برنامه تا  ۱۱ ماه جولای (یک ماه دیگر) ادامه خواهد داشت و به گفته شهردار مسکو، نتایج نخستین قرعه کشی و اسامی برندگان جوایز روز ۲۳ ماه از برنامه شبکه تلویزیونی مسکو۲۴ اعلام خواهد شد.

 

تدابیر جدید در مسکو و مناطق پیرامون آن برای مقابله با کرونا 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز در گزارشی از اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با کرونا در مسکو و شهرهای پیرامون آن خبر داد.

ازجمله این تدابیر واکسیناسیون اجباری کرونا برای کارکنان مراکز خدماتی همچون آرایشگاه ها و رستوران ها است.

این تدابیر را رئیس سازمان پبشگیری از بیماریهای عفونی مسکو اتخاذ کرده و شهردار مسکو و استاندار استان مسکو دستور اجرای آن را صادر کردند.  

بر اساس گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، در بیمارستان های مسکو ۴ هزار تخت اضافی برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.  

در این گزارش با اشاره به پر شدن برخی بیمارستان ها در مسکو و مناطق اطراف آن ازجمله بیمارستان منطقه داماددووا گفته شد که اگر با چنین سرعتی کرونا گسترش یابد، تخت هایی که در زمان حاضر برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است پر خواهد شد.

برخی رسانه ها با توجه به رشد بسیار سریع همه گیری کرونا، از آغاز موج سوم این بیماری در روسیه خبر داده اند.

در زمان حاضر بیشترین آمار کرونا در روسیه به مسکو اختصاص دارد و در این شهر ۱۳ میلیون نفری حدود ۱۶ هزار تخت بیمارستان برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

شهردار مسکو هنگام بازدید از بیمارستان شماره ۱۵ ناحیه فیلاتوفسکی در جنوب غربی مسکو خاطرنشان کرد که این بیمارستان برای پذیرش بیشتر بیماران کرونایی امادگی دارد.  

این بیمارستان از آغاز شیوع کرونا در روسیه، پذیرای ۵۹ هزار بیمار کرونایی بوده است.

بر اساس گزارش رسانه های روسی در شبانه روز اخیر در مسکو ۶ هزار و ۸۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند که دو برابر رقم یک ماه پیش کرونا در پایتخت است.

شهردار مسکو در این رابطه و برای بهبود وضعیت کرونا در پایتخت روسیه از روز ۱۵ ژوئن تا ۲۰ ماه ژوئن (تا روز شنبه هفته آینده) تعطیل عمومی اعلام کرد.

کنترل پارک های مسکو برای جلوگیری از تجمع گسترده مردم، استفاده از ماسک و دستکش طبی در ایستگاه ها و قطارهای متروی مسکو و رعایت تدابیر بهداشتی در سینماها، ورزشگاه ها و رستوران های مسکو و منع نشستن مردم در پارک های عمومی ازجمله تدابیر برای پیشگیری همه گیری کرونا است.

گزارش های رسیده از سن پترزبورگ نیز حاکی از وضعیت سخت همه گیری کرونا در شهر دوم روسیه است و مسوولان این شهر نیز برای مقابله با کرونا محدودیت های جدیدی ازجمله منع فعالیت شبانه رستوران ها و استفاده از ماسک طبی در اماکن عمومی ازجمله در ایستگاه های مترو اتخاذ کرده و به اجرا گذاشته اند.  


ت ت
کدخبر: 25347 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها