کانادا صدای چین را در آورد+جزییات

نماینده چین در سازمان های بین المللی مستقر در ژنو سوئیس در نشست بررسی وضعیت حقوق بشر بومیان ساکن کانادا در حاشیه چهل و هفتمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، به نمایندگی از چندین کشور از جمله روسیه و ایران از کانادا خواست بلافاصله دست از نقض حقوق این گروه از شهروندان خود بردارد.

کانادا صدای چین را در آورد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شینهوا، «جیانگ روی» در این نشست ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به نقض جدی حقوق بومیان کانادایی گفت: دولت کانادا در طول تاریخ سرزمین های بومیان را غارت کرده، آنان را به قتل رسانده و فرهنگ بومیان را از بین برده است. کشف اجساد بیش از ۲۰۰ کودک در یکی از مدارس شبانه روزی کانادا جهان را شوکه کرده است.

در قرن های نوزدهم و بیستم، ۱۵۰ هزار کودک بومی در کانادا با زور از والدین خود جدا و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند بسیاری از کودکان حاضر در این مدارس دچار سوءتغذیه شدند و مورد آزار و تجاوز قرار گرفتند. حداقل ۴ هزار نفر از این کودکان در اثر بیماری، کمبود مراقبت، آزار و حوادث غیرمترقبه جان خود را از دست دادند.

جیانگ در ادامه سخنانش گفت: از کانادا می‌خواهیم ضمن بررسی جامع و بی طرفانه همه موارد نقض حقوق بشر در میان بومیان این کشور به ویژه پرونده اجساد کودکان مدرسه شبانه روزی،  عاملان این جنایت را پای میز محاکمه بکشاند و باعث آرامش بازماندگان قربانیان شود.

او همچنین با ابراز نگرانی نسبت به موارد تبعیض و برخوردهای غیرانسانی در اردوگاه‌های پناهجویان در کانادا گفت که تنها در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، کانادا به طور غیرقانونی هزاران مهاجر را بازداشت کرده است.

این مقام چینی افزود: ما عمیقاً نگران کشته شدن مردم بی‌گناه توسط سربازان کانادایی در کشورهای دیگر و تبعیض نژادی سازمان‌یافته در کانادا هستیم. ما از کانادا می‌خواهیم فوراً نقض حقوق بشر را متوقف کند و از شورای حقوق بشر، دفتر کمیسیونر حقوق بشر و دیگر سازوکارهای ویژه نیز می‌خواهیم که به مسائل حقوق بشر در کانادا توجه بیشتری نشان دهند.


ت ت
کدخبر: 26224 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها