اورتگا:

تحریم های آمریکا مانع دولت نخواهد بود!

دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه در پاسخ به اقدام واشنگتن در تحریم برخی از مقامات کشورش در یک نطق تلویزیونی گفت این تحریم ها مانعی بر سر راه دولت وی نخواهند بود.

تحریم های آمریکا مانع دولت نخواهد بود!

به گزارش منیبان، شبکه خبری یورونیوز انگلیسی با انتشار این خبر افزود: اورتگا همچنین وعده داد مجرمان دستگیر شده  که از مخالفان دولت بوده و قصد اخلال در انتخابات عمومی پیش رو در این کشور را داشته اند را آزاد نخواهد کرد.

رویترز نوشت طی هفته های اخیر دولت نیکاراگوئا اقدام به بازداشت حدود ۱۵تن از مخالفان سیاسی کرد.

دولت بایدن با اتهام اقدام علیه دموکراسی، برخی از مقامات دولت نیکاراگوئه را در فهرست تحریمی خود قرار داد؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در این باره گفت: آمریکا از اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه و دولت این کشور می‌خواهد فوری نامزدهای ریاست جمهوری و دیگر رهبران مخالف و مدنی که در هفته گذشته بازداشت شدند را آزاد کند؛وی افزود: آمریکا این اقدامات را به صراحت محکوم می‌کند و اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه و کسانی که در این اقدامات دخالت داشتند را مسئول سلامتی و ایمنی این بازداشت شدگان می‌داند.

بنابراین گزارش اورتگا روز گذشته (چهارشنبه)در یک نطق تلویزیونی درباره این مداخله آمریکا، گفت: دشمنان انقلاب، دشمنان مردم، فریادی بر می آورند که چگونه آنهارا دستگیر  بازداشت کرده و چطور دادگاهی شدند.

اورتگا در ادامه گفت: آزاد کردن این افراد بی معنی است، هرآنچه که انجام می دهیم بنابر  قانون است، آنهایی که در رده های بالای جامعه قرار داشته  و ثروتشان، مانع از آن نمی شود که (برای بازداشت و دادگاهی شدن)  بدور از دسترس باشند.

رویترز در ادامه نوشت: اورتگا  گفت که دولت جنایتکارانی را دستگیر و دادگاهی کرده است که قصد کودتا دراین کشور راداشته اند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا پیش از این و  در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور نیکاراگوئه گفته بود: تشدید سخت‌گیری رژیم اورتگا بر رهبران سیاسی و مدنی، یورشی بر دموکراسی است؛ آمریکا با مردم نیکاراگوئه ایستاده است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز  مدعی شده بود  به دلیل موج سرکوب و ناکامی در اصلاحات انتخاباتی که مورد حمایت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بوده است، بر تعدادی از اعضای دولت نیکاراگو ئه به دلیل دخالت در اقدامات رژیم اورتگا، تحریم اعمال می‌کند؛ به گفته بلینکن دختر دانیل اورتگا یکی از این تحریم‌شدگان است.


ت ت
کدخبر: 26349 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها