بسیاری از تلفات کرونا در آمریکا قابل‌ اجتناب بود

روزنامه "یواس‌ای‌تودی" با اشاره به گزارش جدید نشریه پزشکی لنست نوشت: مطابقت میانگین مرگ‌ومیر کرونایی در آمریکا با کشورهای صنعتی نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ درصد این تلفات قابل‌ اجتناب بود.

بسیاری از تلفات کرونا در آمریکا قابل‌ اجتناب بود

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای خبری این روزنامه آمریکایی، گزارش جدید نشریه لنست با مطابقت میانگین مرگ و میر ایالات متحده با سایر کشورهای صنعتی نشان داده است که نزدیک به ۴۰ درصد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا قابل اجتناب بود.

در حالی که پیش از این نحوه مدیریت "ناعادلانه و ناکافی" دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در برابر کووید-۱۹ مقصر وضع موجود اعلام شده بود، اما گزارش جدید نشان می دهد ریشه پیامدهای ضعیف وضعیت سلامت کشور بسیار عمیق تر از آن است که پیش از این تصور می شد.

«دکتر استفی وولهندلر» (Steffie Woolhandler) و «دکتر دیوید هیملشتاین» ( David Himmelstein)، استادان دانشگاه کالج هانتر دانشگاه نیویورک گفتند: گزارش منتشر شده نشان می دهد دهه ها سیاست‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی که منجر به افزایش شکاف در جامعه شده تسریع پیدا کرده است.

این گزارش نشان می دهد که امید به زندگی در ایالات متحده چهار دهه از سایر کشورهای صنعتی عقب تر است.

هیملشتاین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: کار اساسی که باید در آمریکا انجام شود این است که نابرابری های گسترده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کووید-۱۹ به طور نامتناسبی بر رنگین پوستان تاثیر گذاشته، به گونه ای که میزان مرگ و میر میان سیاه پوستان در مقایسه با سفیدپوستان ۵۰درصدافزایش یافته است. آمار نشان می دهد مرگ و میر کرونایی در میان رنگین پوستان ۱.۲ تا ۳.۶ برابر بیش از سفیدپوستان است. این گزارش می گوید، این اختلافات به ویژه میان بزرگسالان میانسال بیشتر دیده می شود و احتمالا نشانه ای از شلوغی شرایط زندگی و مشاغل است که به آنها اجازه نمی دهد با خیال راحت از یکدیگر فاصله بگیرند.

وولهندلر هم افزود: اقدامات بهداشت عمومی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی می تواند جان انسان ها را نجات دهد، اما ترامپ در مدیریت ملی این امر ناتوان بود و تصمیمات حیاتی را به ایالت ها واگذار کرد. درواقع اقدامات ترامپ باعث شد بسیاری از آمریکایی ها کووید-۱۹ را جدی نگیرند.

در این گزارش علاوه بر نحوه مقابله دولت ترامپ با همه گیری ویروس کرونا، گفته شده است که رئیس جمهوری پیشین آمریکا مسبب تضعیف «لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» بوده و همین امر سبب شد تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی به جمعیت افراد فاقد بیمه اضافه شوند. این در حالی است که رقم اعلام شده شامل افرادی که در دوران همه گیری کووید-۱۹ از پوشش بیمه کارفرما خارج شدند، نمی شود. براساس آمار ارائه شده در این گزارش ۳۰ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه درمانی هستند.

مطابق آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۸ میلیون و ۱۰۶ هزار آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۵۲۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

ت ت
کدخبر: 2675 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها