روسیه جدیدترین دستاورد نظامی خود را آزمایش کرد+عکس

یک مقام صنایع دفاعی روسیه از آزمایش موشک قاره پیمای جدید در این کشور خبر داد.

روسیه جدیدترین دستاورد نظامی خود را آزمایش کرد+عکس

به گزارش منیبان، خبرگزاری دولتی تاس روز دوشنبه به نقل از مقام صنایع دفاعی روسیه و بدون اشاره به نام و مقام وی نوشت: موشک قاره پیمای جدید ساخته شده در انستیتو فناوری های حرارتی مسکو (وابسته به شرکت فضایی روس کاسموس) با موفقیت آزمایش شد. 

به گفته مقام صنایع دفاعی روسیه، موشک جدید از پایگاه فضایی پلستسک در استان آرخانگلسک در شمال غرب روسیه پرتاب شد و این واقعه در اواسط ماه جاری میلادی رخ داده است.  

 خبرگزاری تاس اعلام کرد که هنوز اظهارنظری از انستیتو فناوریهای حرارتی مسکو در مورد پرتاب موشک قاره پیما دریافت نکرده است.

رسانه ها پیشتر اعلام کرده بودند که انستیتو فناوریهای حرارتی مسکو، طراحی موشک جدید قاره پیما به نام کدر را که می تواند از سکوی متحرک یا زیرزمین پرتاب شود، آغاز کرده است.

روسیه در سالهای اخیر با تشدید رویارویی با آمریکا، به توسعه موشک های قاره پیمای با برد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر و کلاهک های تقسیم شونده توجه خاص می کند و موشک های قاره پیمای جدید این کشور از نوع یارس دارای چنین خصوصیاتی هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پبش اعلام کرده بود که آمریکا با استقرار مجموعه های پدافند موشکی خود در لهستان و رومانی قصد بی اثر کردن توانمندی هسته ای روسیه را دارد.

به گفته وی، روسیه با طراحی و ساخت موشک های جدید با قابلیت های ویژه که می تواند از سامانه پدافند موشکی آمریکا عبور کند، این نقشه واشنگتن را خنثی می کند. 

وی با این هشدار که بهتر است هیچ کشوری از هیچ یک از خط قرمزهای روسیه عبور نکند، تصریح کرد روسیه برای حفظ منافع خود، به هرگونه اقدام تحریک کننده علیه این کشور، پاسخی سریع، شدید و فراتر از آن خواهد داد.

پوتین در پیام سالانه خود به مجمع فدرال پارلمان روسیه شامل مجلس دوما و شورای فدراسیون تاکید کرد اگر کشوری بخواهد از خط قرمزهای روسیه عبور کند، پاسخ پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

پوتین خاطرنشان کرد که ارتش روسیه قدرتمندتر می شود و تا سال ۲۰۲۴ سهم تسلیحات پیشرفته در ارتش روسیه به ۷۶ درصد و در نیروی اتمی سه گانه این کشور به ۸۸ درصد خواهد رسید.

رئیس جمهوری روسیه به تحویل موشک های قاره پیمای مافوق صوت آوانگارد و تسلیحات لیزری «پرسوت» به ارتش روسیه اشاره و اضافه کرد: در سال ۲۰۲۲ نیز موشک های قاره پیمای سارمات به ارتش روسیه تحویل می شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در این رابطه گفت: آمریکا بی اثر کردن توانمندی نیروی اتمی بازدارنده روسیه را هدف قرار داده است.

ب زاخارووا به ریانووستی گفت: آمریکا تلاش های خود در عرصه نظامی را برای کاهش توانمندی هسته ای روسیه متمرکز کرده است.

دیپلمات ارشد روس افزود: آمریکا در راستای این هدف خود، امکانات نظامی فضایی را توسعه می دهد و نیروی ضربتی واکنش سریع غیراتمی را ایجاد کرده است.  

سیستم پدافند موشکی آمریکا رقابت تسلیحاتی بوجود می آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآوری کرد که آمریکا در سال ۲۰۰۲ بطور یکجانبه از قرارداد محدودیت سیستم های پدافند موشکی با روسیه خارج شد و از آن زمان به ایجاد سیستم جهانی پدافند موشکی پرداخت که از سیستم های موشکی متحرک و ثابت تشکیل شده است.  


ت ت
کدخبر: 26865 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها