وزیر امور خارجه سوریه:

این موضوع حق سوریه است و از آن کوتاه نمی‌آید!

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه بر حق این کشور در بازپس گرفتن جولان اشغالی از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این موضوع حق سوریه است و از آن کوتاه نمی‌آید!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری «روسیا الیوم» المقداد با بیان اینکه جولان اشغالی باید به آغوش سوریه برگردد، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای حافظ صلح جایگزینی برای یافتن راه حل برای مشکلات اشغالگری اسرائیل نیست.

المقداد در دیدار خود با «ژان پیر لاکروا» معاون دبیر کل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح و «محمد خالد» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور خاورمیانه و آسیا و اقیانوس آرام، بر اهمیت پایبندی نیروهای سازمان ملل متحد در جولان به وظایف خود مطابق با قطعنامه شورای امنیت تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که موضع دولت سوریه در حمایت از نیروهای حافظ صلح و نظارت و کشف نقض های اسرائیل و عدم پایبندی به توافق نامه ها و حملات مکرر آن به حاکمیت سوریه ثابت است.

وی اظهارات اخیر دولت آمریکا را در نادیده گرفتن قطعنامه های سازمان ملل در مورد جولان به عنوان سرزمین اشغال شده سوریه محکوم کرد.

بلندی‌های جولان مساحتی حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع دارد که یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن توسط رژیم اسرائیل اشغال شده است.

رژیم اسرائیل از زمان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی این بخش از خاک سوریه را اشغال کرد و از زمان پایان آن جنگ در فاصله بین منطقه تحت کنترل رژیم اسرائیل و بخشی که مرزهای اصلی بلندی‌های جولان تلقی می‌شود، یک مرز فرضی جدید با هدف جلوگیری از درگیری میان نیروهای نظامی اسرائیلی و سوریه تعیین شد. 

با تلاش دیپلمات‌های سازمان ملل توافق نامه ترک مخاصمه ( دوری از درگیری ) در سال ۱۹۷۴ بین رژیم صهیونیستی و سوریه به امضا رسید و قرار شد نیروهایی از سوی سازمان ملل در محل مستقر شوند و بر آتش بس میان آنها نظارت کنند.

رژیم صهیونیستی در طی این مدت بارها با حمله به سوریه توافق یاد شده را نقض کرده است.


ت ت
کدخبر: 27150 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها