چند درصد از نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کرده‌اند؟+جزییات

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) روز سه شنبه اعلام کرد که روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است.

چند درصد از نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کرده‌اند؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از "اسپوتنیک"، این سازمان تروریستی در بیانیه‌ای گفت: روند خروج نیروها ادامه دارد. ما تخمین می‌زنیم که ۹۰ درصد این پروسه تکمیل شده است. ارتش آمریکا بیش از ۱۷ هزار و ۷۴ قطعه تجهیزات را به آژانس لجستیک دفاعی آمریکا تحویل داده است. 

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در ابتدا اعلام کرده بود که خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر کامل خواهد کرد. در اواخر ماه ژوئن، رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا می‌تواند ظرف چند روز روند خروج نیروهای خود از افغانستان را به پایان برساند، اما حداکثر ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی برای محافظت از سفارت آمریکا و فرودگاه شهر کابل در این کشور باقی خواهند ماند. هنگام آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اول ماه مه، این کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در افغانستان داشت. 

اوایل ماه ژوئن، آستین میلر ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان به خبرنگاران گفت که پس از خروج رسمی آمریکا از افغانستان، این کشور ممکن است وارد جنگ داخلی شود. 

گروه طالبان در فوریه گذشته در ازای خروج نیروهای خارجی، به عنوان بخشی از توافق خود با آمریکا متعهد به کاهش خشونت‌ها شده بود. با این حال، با شروع خروج نیروهای آمریکا و ناتو، طالبان پیشروی‌های خود را در افغانستان شدت بخشید و قسمت‌های زیادی از این کشور در مناطق روستایی واقع در شمال افغانستان را به کنترک خود درآورد. 

ت ت
کدخبر: 28006 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها