اصرار انگلیس روسیه را نگران کرد!

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از سخنان وزیر خارجه انگلیس در مورد امکان ورود مجدد ناوهای انگلیسی به آبهای اوکراین ابراز نگرانی کرد.

اصرار انگلیس روسیه را نگران کرد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری ریانووستی، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مورد امکان ورود مجدد ناوهای انگلیسی به آبهای اوکراین مایه نگرانی است.

رسانه های روسیه امروز اعلام کردند که دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس درباره حادثه ورود ناو انگلیسی دیفندر گفت: ناوهای انگلیسی همچنان وارد آبهای سرزمینی اوکراین خواهند شد. 

رسانه های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.  

 پسکوف با بیان اینکه میان روسیه و انگلیس هیچ رایزنی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: روابط روسیه و انگلیس به حالت راکد درامده است. بدون شک این گونه اظهارات سبب نگرانی ما می شود. 

وی افزود: هر بار در صورت نقض مرزهای روسیه، تدابیر لازم بکار گرفته می شود و روسیه از تمام امکانات دیپلماتیک برای این منظور استفاده می کند.

مقام کرملین گفت: رئیس جمهوری روسیه و سایر مقامها بارها اعلام کرده اند که در صورت نقض قلمرو دریایی روسیه، تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد. 

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به حادثه ورود غیرقانونی ناو انگلیسی دیفندر به آبهای سرزمینی روسیه در دریای سیاه گفت: انگلیس در این حادثه چند هدف را دنبال می کرد.

پوتین  تصریح کرد: در اقدام تحریک آمیز ناوشکن "دیفندر" نه تنها بریتانیایی ها بلکه آمریکایی ها نیز مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه همزمان با ورود ناو انگلیسی به آبهای روسیه، یک هواپیمای تجسسی آمریکایی نیز به پرواز درآمد اظهار داشت: آنها می خواستند واکنش روسیه به این اقدام را بدانند و اطلاعاتی در مورد نیروهای نظامی روسیه رصد کنند. اما ما ترتیبی دادیم که آنها (آمریکا و انگلیس) اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نکنند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اینکه چرا دست به چنین اقدام تحریک آمیزی کردند سوال مهمی است. آنها انتخاب قانونی ساکنان کریمه برای ملحق شدن این سرزمین به روسیه را نمی پذیرند.

وی افزود: حتی با غرق کردن کشتی جنگی دیفندر، جهان در آستانه جنگ جهانی قرار نمی گرفت زیرا که آنها می دانند که به پیروزی دست نمی یابند.

وی ادامه داد: ما می دانیم برای چه مبارزه می کنیم و در قلمرو خود هستیم اما آنها از منطقه دیگری آمده اند و در قلمرو ما اقدام تحریک آمیز می کنند.


ت ت
کدخبر: 28136 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها