آمریکا در وضعیت اضطرار ملی!

آدام شف نماینده دموکرات کنگره آمریکا با توجه به خشونت های تعطیلات ژوییه (روز استقلال آمریکا) در آمریکا، وضعیت کشورش را وضعیت اضطراری ملی دانست.

آمریکا در وضعیت اضطرار ملی!

به گزارش منیبان؛ این نماینده دموکرات آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خشونت با اسلحه هرگز تعطیلی نمی‌شناسد.۵۰۰ تیراندازی، ۶۱۸ مورد مصدومیت و ۲۳۳ کشته طی یک آخر هفته. وی تصریح کرد: وقت آن رسیده است جمهوری خواهانِ کنگره دست از تظاهر بردارند و همه‌گیری خشونت با اسلحه را آنگونه که هست، مشاهده کنند: یک وضعیت اضطراری ملی!

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در پی تعطیلات چهارم ژوییه (۱۳ تیر) روز استقلال آمریکا  در  گزارشی اعلام کرد: در آخرین تعطیلات چهارم ژوئیه در ایالات متحده آمریکا  بیش از ۵۰۰ تیراندازی و خشونت با اسلحه در سراسر کشور صورت گرفته است که  دست کم ۲۳۳ نفر کشته و ۶۱۸ نفر زخمی شدند .

درهمین حال اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که تنها در ۱۳ تیرماه، در این شهر ۱۲ مورد حادثه تیراندازی روی داده که ۱۳ قربانی داشت، این آمار نشان از افزایش شمار خشونت با سلاح گرم درمدت مشابه را داشته که تنها ۸ مورد تیراندازی و ۸ قربانی بود.

سی ان ان افزود: در سال جاری میلادی شمار حوادث خشونت با سلاح گرم در نیویورک در مقایسه با مدت مشابه نسبت به  سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ درصد افزایش نشام می دهد، ۷۶۷ تیراندازی که ۸۸۵ قربانی داشته است.

بنابر متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و  حمل آن حمایت می شود  که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی  در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که  برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد.

اسمال آرمز دراین پژوهش از جمعیت ۳۲۶میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.

بنابر آمار اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود.


ت ت
کدخبر: 28229 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها