روسیه این لقمه چرب را زیر نظر گرفت!+جزییات

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوهای روسی امروز پنجشنبه یک ناو ترابری آمریکا را که وارد دریای سیاه شده است، زیر نظر گرفته اند.

روسیه این لقمه چرب را زیر نظر گرفت!+جزییات

 به گزارش منیبان، مرکز ملی مدیریت دفاعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروها و واحدهای ناوگان دریای سیاه روسیه، کنترل ناو ترابری نظامی یوما نیروی دریایی آمریکا را که امروز وارد دریای سیاه شده است، تحت کنترل گرفتند.

خبرگزاری تاس اعلام کرد: ناوگان ششم آمریکا پیشتر از اعزام ناو ترابری یوما به دریای سیاه با هدف شرکت در تمرینات دریایی در این پهنه آبی خبر داده بود. 

دریای سیاه در یک هفته اخیر با آغاز رزمایش رزمایش سی بریز-۲۰۲۱ ناتو در این پهنه آبی، محدوده پرتنش و منطقه اصلی رویارویی نظامی روسیه و غرب شده است.

 رسانه های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که ناو هلندی اورتسن که در دریای سیاه در حرکت بود مسیر خود را تغییر داده و به سوی تنگه کرچی حرکت کرد و پس از پرواز هواپیماهای نظامی روسی در این محدوده آبی، ناو هلندی تغییر مسیر داد و از آبهای سرزمینی روسیه دور شد.  

 رزمایش ناتو با عنوان «سی بریز -۲۰۲۱» یک هفته پیش با شرکت نیروهای نظامی ۳۲ کشور در دریای سیاه آغاز شد که مسکو هدف آن را بی ثبات کردن این منطقه دانست و اعلام کرد واکنش مناسب را نسبت به آن نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا، رزمایش سی بریز-۲۰۲۱ روز دوشنبه هفته گذشته با هدف حمایت ناتو از اوکراین در برابر روسیه آغاز شد و در آن ۵ هزار نیروی نظامی از ۳۲ کشور، ۴۰ فروند هواپیما و بالگرد و ۱۸ گروه نظامی ویژه و یگان های غواص شرکت دارند.  

بر اساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش نیروهای ۱۷ کشور عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شرکت دارند و در جریان آن اقدامات جنگی در دریا، خشکی و هوا ازجمله هلی برد نیروهای هوابرد و نیز پدافند هوایی تمرین می شود.

آمریکا رزمناو «یواس اس » مجهز به موشک های بالدار تام هاوک را برای شرکت در رزمایش ناتو به دریای سیاه اعزام کرده است.  

رزمایش ناتو در دریای سیاه برای حمایت از اوکراین از سال ۱۹۹۷ برگزار می شود.  

گفته شده است برگزاری این رزمایش با این حجم از نیرو توسط ناتو در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و تا روز 10 ماه جولای جاری ادامه خواهد داشت.


ت ت
کدخبر: 28234 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها