ویروس دلتا باعث انجام سریع این ماجرا شد!

سرعت روزانه واکسیناسیون کووید – ۱۹ در برخی کشورها به واسطه پدیدار شدن گونه جدید کرونا موسوم به دلتا افزایش یافته است.

ویروس دلتا باعث انجام سریع این ماجرا شد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، در هلند، نروژ، پرتغال، عربستان، سنگاپور و اسپانیا عملیات واکسیناسیون با سریعترین سرعت انجام می شود.

بلژیک، دانمارک، فنلاند و سوئد نیز از این قافله عقب نمانده اند و درصد واکسیناسیون در سرزمین های اشغالی شاهد رشدی سریع بوده است.

اما ماجرا در آمریکا متفاوت  است. براساس تحلیل داده های رویترز، با سرعت در حال کاهش واکسیناسیون در آمریکا، ۷۰ درصد از مردم این کشور تا اول دسامبر (۱۰ آذر) دُز اول واکسن کرونا را دریافت نخواهند کرد.

تا قبل از پایان ماه جاری میلادی، کانادا، شیلی، انگلیس و هشت کشور دیگر به این معیار دست می یابند.

اگر سرعت فعلی واکسیناسیون حفظ شود، پنج کشور دیگر تا پایان ماه اوت (۹ شهریور) به رقم ۷۰ درصدی واکسیناسیون می رسند.

تاریخ های تعیین شده به نسبت عوامل بسیاری چون موافقت با واکسن زدن به جوان تر ممکن است تغییر کند.

همچنین در بسیاری کشورها سرعت واکسیناسیون قبل از رسیدن به واکسینه کردن ۷۰ درصد جمعیت یا بیشتر کند شده است. کارشناسان می گویند این رقم، آستانه ای است که می تواند تا حد زیادی زنجیره انتقال کووید –۱۹ را از طریق ایمنی جمعی قطع کند.

این در حالی است که قابلیت ویروس کرونا برای جهش فوری به گونه های جدیدی چون دلتا که تاثیر واکسن را کاهش می دهد، احتمال دستیابی به ایمنی جمعی را مورد تردید قرار می دهد.

با این حال، دولت های مختلف هدف واکسیناسیون ملی را نزدیک به رقم ۷۰ درصد برای تشویق شهروندان به واکسن زدن تعیین کرده اند. به عنوان نمونه، اتحادیه اروپا مقادیر کافی واکسن برای ۷۰ درصد از جمعیت این بلوک توزیع کرده است.

در برخی کشورها، مقام های مربوطه به تازگی اجازه واکسن زدن به افراد ۱۲ تا ۱۵ سال داده اند.

بسیاری از این کشورها در ابتدا بر واکسینه کردن مسن ترها و دیگر گروه های پرخطر متمرکز شده بودند.

واکسن فایزر/بایون تک در آمریکا و اتحادیه اروپا برای افراد ۱۲ سال و بیشتر مجاز است، اما واکسن های دیگر چون آسترازنکا تنها برای بزرگسالان در دسترس است.

حال با گسترش گونه دلتا، کشورهای مختلف درتلاشند با غلبه بر بدبینی نسبت به واکسن و تعابیر غلط در این مورد که جوان ها نیازی به واکسن ندارند، بر کارزار خود در زمینه واکسیناسیون سرعت بخشند.

براساس این گزارش، کشور پرتغال که گونه دلتا بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا را در آن تشکیل می دهد، بیشترین آمار موارد جدید ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا را از اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) داراست.

این کشور همچنین سرعت واکسیناسیون افراد را از حدود ۶۰ هزار نفر در روز دو برابر کرده و برای این کار، گروه های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال را مشمول دریافت واکسن کرده است.

در سنگاپور پس از صدور مجوز واکسن زدن به افراد ۱۲ تا ۳۹ سال، سرعت واکسیناسیون افزایش یافته است.

در انگلیس که ۸۷ درصد از جمعیت بزرگسال این کشور دستکم یک دُز واکسن دریافت کرده اند، دولت قصد دارند به هدف واکسینه کردن همه بزرگسالان تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) زمانی که محدودیت های کرونایی لغو می شود، دست یابد.

در فرانسه کشوری که ۵۳.۳ درصد از جمعیت بزرگسال آن یک دُز واکسن و ۴۱.۳ درصد دو دُز واکسن یا واکسن یک دُزی دریافت کرده اند، مقام ها دست به دامان کسانی شده اند که برای واکسن زدن اقدام نکرده اند. فرانسه قصد دارد مراکز موقت واکسیناسیون را در مکان های فرهنگی سراسر این کشور دایر کند.


ت ت
کدخبر: 28996 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها