روسیه بازهم رکورد زد!

آمار مرگ بر اثر ابتلا به «ویروس کرونا» در روسیه برای دومین هفته متوالی رکورد زد و در شبانه روز گذشته به ۷۹۱ نفر در این کشور رسید، به طوری که مسئولین بهداشتی این کشور را وادار کرد تا محدودیت های بیشتری را برای ممانعت از تجمع مردم در کافه رستوران ها اتخاذ کنند.

روسیه بازهم رکورد زد!

به گزارش منیبان، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز پنجشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته در این کشور ۲۵ هزار و ۲۹۳ نفر به کرونا مبتلا شده و یا تست آنها مثبت تشخیص داده شد. همچنین در این مدتو ۷۹۱ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند.

از بین افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده ۳ هزار و ۱۹ نفر یا ۱۱.۹ درصد کل بیماران یا افراد آلوده به کرونا فاقد هرگونه نشانه این بیماری مرگبار هستند. 

آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه همچنان روند افزایشی دارد، در حالی که دیروز ۷۸۶ نفر در روسیه فوت کرده بودند، این آمار روز سه شنبه ۷۸۰ نفر بود.

در همین حال «سن پترزبورگ» در صدر آمار مرگ کرونایی روسیه قرار دارد و در شبانه روز گذشته در این شهر ۴ میلیون نفری ۱۰۸ نفر جان سپردند که در مسکو این رقم ۱۰۱ نفر بود. 

در مورد آمار بیماران کرونا، مسکو در صدر قرار دارد و در شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۲۳۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و در همین حال ۷ هزار و ۸۵۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان های پایتخت روسیه ترخیص شدند.

 از آغاز همه گیری کرونا در روسیه، در این کشور ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۴۶ هزار و ۶۹ نفر افراد نیز جان باخته‌اند. 

کافه‌ها، غذاخوری‌ها و مراکز خدمات عمومی در مرکز توجه محدودیت‌های کرونایی در مسکو قرار دارند.

در پایتخت روسیه کافه‌ها و غذاخوری‌ها و سایر مراکز خدمات عمومی همچون آرایشگاه‌ها در مرکز توجه محدودیت‌های جدید کرونایی قرار گرفتند.

این مراکز عمومی که از دو هفته پبش درهای خود را به روی افراد واکسن نزده یا فاقد تست تشخیص کرونا بسته‌اند و باید با کد ویژه موسوم به «پی آر-کد» در گوشی همراه به این مراکز راه یافت، از امروز موظف شده‌اند شرایط جدید واکسیناسیون را رعایت کنند.

بر اساس اطلاعات رسمی در روسیه تاکنون در این کشور حدود ۴۸ میلیون نفر دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

«آنا پوپووا» رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (روس پاترب نادزور)، سازمان دست اندرکار پیشگیری بیماری‌های واگیر از جمله کرونا بر لزوم واکسیناسیون همه مردم روسیه (۱۴۶ میلیون نفر) علیه این ویروس تاکید کرده است.

مقامهای روسیه اعلام کرده‌اند که اگر تا پاییز ۶۰ درصد مردم این کشور واکسن بزنند، مصونیت عمومی دربرابر کرونا ایجاد خواهد شد.

در زمان حاضر سه واکسن کرونا در روسیه برای واکسیناسیون استفاده می‌شود که «اسپوتنیک وی» واکسن اصلی این کشور است. 

وزارت کار روسیه هم به کارفرمایان اجازه داده است تا افرادی را که از واکسیناسیون خودداری می‌کنند، بطور موقت اخراج کنند.


ت ت
کدخبر: 29246 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها