در مسکو؛

اقدام تروریستی خنثی شد+جزییات

سازمان امنیت فدرال روسیه از خنثی کردن یک عمل تروریستی در مسکو و دستگیری عامل آن خبر داد.

اقدام تروریستی خنثی شد+جزییات

به گزارش منیبان، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه اقدامات پیشگیرانه از یک عمل تروریستی در مسکو جلوگیری و یک تبعه روسیه که قصد انفجار بمب داشت، دستگیر شد.

در این بیانیه گفته شده است که از انبار مخفی این فرد تروریست اجزای ساخت بمب دست ساز و وسایل مخابراتی بدست آمد و وی با گروهی از تروریست‌ها در سوریه در ارتباط بود.  

 الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه در نشست کمیته ملی ضدتروریستی این کشور گفت: در نتیجه اقدامات هماهنگ سازمان‌های امنیتی روسیه از ارتکاب ۶۱ فقره جرم تروریستی از جمله ۴۱ حمله تروریستی پیشگیری شد.

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه خاطر نشان کرد: در جریان اقدامات ضدتروریستی در روسیه ۴۹ فرد مسلح غیرقانونی ازجمله هشت سرکرده گروه‌های تروریستی کشته شد.

به گفته بورتنیکوف، ۳۶ سرکرده تروریست‌ها، ۱۶۲ جنگجو و ۵۹۱ همدست تروریست‌ها در روسیه از آغاز امسال دستگیر شده‌اند.

وی افزود: از تروریست‌ها بیش از ۶۰۰ قبضه انواع سلاح، ۱۳۴ دستگاه تجهیزات نظامی و مخابراتی و بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع فشنگ جنگی و بیش از سه هزار مین، نارنجک و مهمات دیگر بدست آمد.  

در سال‌های اخیر در روسیه صدها تروریست بویژه شمار زیادی از اعضا و هواداران گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شده‌اند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

ت ت
کدخبر: 29259 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها