پاتک به طالبان/یک شهرستان دیگر آزاد شد

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه اعلام کرد که نیروهای دولتی شب گذشته شهرستان سیغان در استان بامیان را از گروه طالبان پس گرفتند.

پاتک به طالبان/یک شهرستان دیگر آزاد شد

به گزارش منیبان، فواد امان امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای دولتی شب گذشته حملات خود را برای بازپس گیری شهرستان سیغان از گروه طالبان را آغاز کردند و این شهرستان را بطور کامل از وجود طالبان پاکسازی کردند.

وی گفت که در حمله به گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده است اما در باره تلفات نیروهای دولتی اشاره ای نکرده است.

شهرستان کمهرد  استان بامیان نیز که بتازگی بدست گروه طالبان افتاده بود باهمکاری نیروهای مردمی از کنترول طالبان خارج شد و اکنون بامیان افغانستان یکی از نادرترین استان است که هیچ منطقه آن در کنترول طالبان نیست.

گروه طالبان هفته گذشته شهرستان سیغان را از نیروهای دولتی تصرف کردند و این نخستین شهرستان بامیان است که بدست گروه طالبان افتاده بود و بامیان در مرکز افغانستان یکی از استانهای امن این کشور طی 20 سال گذشته بود.


ت ت
کدخبر: 29311 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرات شما
    • avatar ناشناس

      وقتی که در یک جنگ هدفها دست به دست میشود ان جنگ یک جنگ بیهوده وفرسایشی است وهیچ پیروزی ندارد بهترین راه همان صلح است ضمن اینکه نقطه ضعف طالبان نداشتن نیروی هوایی و هوانیروز در برابر نیروهای دولتی است در نهایت گزینه صلح برای طرفین بهترین گزینه است زندانیان طالبان باید بعد صلح ازاد شوند نه در اتش بس چون طالبان مجددا از انها علیه دولت استفاده میکند ونیرویش تقویت میشود ا

      0
    • avatar احمد

      مردم افغانستان باید همت کنند تا این گروه تروریستی طالبان را ریشه کن نمایند

      0
    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها