چرا کنفرانس صلح افغانستان به تعویق افتاد؟

برنامه کنفرانس صلح افغانستان که قرار بود به میزبانی پاکستان فردا شنبه در اسلام‌آباد برگزار شود پس از دیدار سران دو کشور در تاشکند به بعد از عید قربان موکول شد.

چرا کنفرانس صلح افغانستان به تعویق افتاد؟

به گزارش منیبان، منابع رسمی پاکستان روز جمعه با اشاره به دیدار «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی در پایتخت ازبکستان اعلام کردند: کنفرانس صلح افغانستان که قرار بود از فردا شنبه به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود اکنون به بعد از عید قربان موکول شد.

منابع دیپلماتیک در پاکستان گفتند: اشرف غنی در دیدار با عمران‌خان تاکید داشت که هیات دولت افغانستان نیاز به آمادگی بیشتر برای شرکت در کنفرانس اسلام‌آباد دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش به تعویق افتادن کنفرانس صلح افغانستان را تایید و اعلام کرد که این برنامه به بعد از عید قربان قربان موکول و تاریخ جدید آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان از برخی از رهبران مطرح افغانستان از جمله عبدالله عبدالله، حامد کرزی و روسای احزاب سیاسی و مذهبی این کشور برای شرکت در کنفرانس صلح اسلام‌آباد دعوت به عمل آورده بود.

عمران‌خان پیش از این دیدار طی سخنرانی در کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی با اشاره به تحولات افغانستان نسبت به اتهامات اخیر کابل علیه اسلام‌آباد مبنی بر کارشکنی در پیشبرد روند صلح ابراز تاسف کرد و افزود: مسوول شناختن پاکستان برای وضعیت فعلی افغانستان غیرمنصفانه است.

وی تاکید کرد که نابسمانی‌ها در افغانستان تاثیرات مستقیمی بر پاکستان دارد، ما شریک صلح هستیم و این هدف اصلی ما برای تعامل با افغانستان و کمک به برقراری صلح و ثبات در این کشور خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان در تاشکند همچنین با «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه از جمله آخرین وضعیت افغانستان گفت وگو کرد.


ت ت
کدخبر: 29325 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها