افزایش ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا همزمان با کندی واکسیناسیون

درحالی که روند واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا از برنامه اعلام شده عقب مانده است ، موارد ابتلا به ویروس کرونای گونه "دلتا" در کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان افزایش یافته است.

افزایش ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا همزمان با کندی واکسیناسیون

به گزارش منیبان؛ به نقل از فرانس‌۲۴ ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه هشدار داد که موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ناشی از گونه ویروس "دلتا" در آلمان بطور تصاعدی در حال افزایش است . مرکل با طرح این هشدار از مردم آلمان خواست که بیشتر برای تزریق واکسن اقدام کنند. وی در کنفرانس خبری در برلین افزود: ما شاهد رشد فزاینده و تصاعدی (ابتلا به کرونا) هستیم؛ هر مورد تزریق واکسن گام کوچکی در مسیر بازگشت به وضعیت عادی است.

نرخ ابتلا به کرونا در آلمان در یک هفته گذشته ۱۲.۲ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به اوایل ماه ژوییه بیش از دو برابر شده است. صدر اعظم آلمان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت که "ممکن است نیازمند اجرای تدابیر بیشتری باشیم " . 

افزایش ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا همزمان با کندی واکسیناسیون

در همین حال اتحادیه اروپا اعلام کرد که شمار افرادی که بطور کامل واکسینه شده‌اند از ۲۰۰ میلیون نفر فراتر رفته که این بیش از نیمی از افراد بالغ به شمار می‌رود اما هنوز میزان واکسیناسیون به هدف تعیین شده ۷۰ درصدی برای پایان ماه ژوییه نرسیده است.

بر اساس این گزارش ، آلمان یکی از چندین کشور اروپایی است که در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا با ویروس نوع دلتا بوده‌اند ؛ ویروسی که اولین بار در کشور هندوستان شناسایی شده است.

از ابتدای همه‌گیری جهانی کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون بیش از چهار میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و اکنون گونه "دلتا" ویروس کرونا موجب افزایش ابتلا شده و دولت‌های مختلف را به اعمال مجدد تدابیر کنترلی و مهار ویروس واداشته است.

در کشور فرانسه در این هفته تدابیری اجرایی شد که به موجب آن شرکت در هرگونه مراسم یا حضور در اماکنی با بیش از ۵۰ نفر مستلزم داشتن مدارک موسوم به "گذرنامه سلامتی" است. بر این اساس ، مردم برای حضور در این اماکن باید مدارکی از واکسیناسیون یا تست منفی کرونا داشته باشند. در فرانسه نیز روز چهارشنبه ۲۱ هزار مورد جدید کرونا ثبت شد که بیشترین میزان از اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) تا کنون بوده است.

کشور ایتالیا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که داشتن مدارک سلامتی برای حضور در اماکنی مانند رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی الزامی است. در کشور انگلستان نیز که در این هفته اکثر محدودیت‌های کرونایی برداشته شد  بار دیگر موارد ابتلا رو به افزایش گذاشته است و سوپرمارکت‌ها هشدار داده‌اند به علت قرنطینه شخصی اجباری کارکنان ممکن است این کشور با کمبود مواد غذایی رو به رو شود.

ت ت
کدخبر: 30259 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها