یکه تازی دلتا این‌بار در استرالیا/محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد

مقامات استرالیایی اعلام کردند به دنبال خیزش دومین موج کرونا و افزایش ابتلای روزانه به ویروس جهش یافته دلتای کرونا محدودیت های بیشتری اعمال خواهند کرد.

یکه تازی دلتا این‌بار در استرالیا/محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری « رویترز» افزایش روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در « نیو ساوث ولز » در میان ترس از موج جدید این بیماری پس از حضور هزاران نفر که در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی شرکت کردند، قابل پیش بینی است. 

« گلدیس برجیکلیان » فرماندار پرجمعیت ترین ایالت استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران درباره اعتراضات دیروزِ مردم ابراز تاسف کرد و افزود امیدوار است این اتفاق حرکتی رو به عقب در کنترل همه گیری نباشد. 

بر پایه این گزارش روز گذشته ۱۴۱ مورد ابتلا گزارش شده که در مقایسه با یک روز پیش تر ۲۲ مورد کاهش مشاهده شده است. افزایش همه گیری که از ماه ژوئن آغاز شد با ویروس جهش یافته نوع دلتا در سطح وسیع تر و با سرایت بالاتر اتفاق می افتد و تا کنون ۲ هزار و ۸۱ نفر در « نیو ساوث ولز » به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند که از این میان ۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. 

« اسکات موریسون » نخست وزیر استرالیا همزمان با عرضه کند و آهسته واکسن، چاره کنترل ویروس را در « نیو ساوث ولز » در حال حاضر اعمال محدودیت های موثر اعلام کرد. وی در یک کنفرانس تلویزیونی گفت راه حل دیگری برای تحت کنترل در آوردن شرایط در این ایالت وجود ندارد و معجزه ای هم اتفاق نمی افتد. وی همچنین با انتقاد از اعتراضات ضد محدودیت کرونایی در سیدنی آنرا شکننده و بی ملاحظه خواند. 

با این وجود فرماندار « نیو ساوث ولز » و فرمانداران دیگر ایالت های استرالیا از دولت به خاطر روند کند واکسیناسیون به شدت انتقاد می کنند. با وجود اعمال محدودیت در سیدنی آمار ابتلا بالا می رود و پیش بینی می شود اعمال محدودیت ها تا ۳۰ ژوئیه تمدید شود. 

در ادامه این گزارش آمده است: به رغم افزایش همه گیری، استرالیا به طور کلی یکی از کشورهای موفق در کنترل این بیماری بوده و در مجموع تنها ۳۲ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده که به مرگ ۹۱۸ نفر انجامیده است. 

برای سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در سیدنی، مشاوران دولت و کارشناسان ایمیونولوژی روز شنبه درباره استفاده از واکسن آسترازنکا تغییر موضع دادند و به افراد زیر ۶۰ سال نیز توصیه کردند تا این واکسن را تزریق کنند. پیش از این به دلیل مشکلات لخته شدن خون، این واکسن به افراد زیر ۶۰ سال توصیه نمی شد. 

در پایان این گزارش آمده است: « اسکات موریسون » نخست وزیر استرالیا، روز گذشته اعلام کرد ۸۵ میلیون دوز واکسن فایزر خریداری خواهد شد اما این واکسن ها در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تحویل داده می شوند. وی افزود با داشتن این واکسن ها به عنوان دوزهای تقویتی با اعتماد سال ۲۰۲۲ را شروع خواهیم کرد. 

ت ت
کدخبر: 30615 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها