آمریکا هم حمایت خود را اعلام کرد+جزییات

آمریکا اعلام کرد که از نقش هند به عنوان یک قدرت جهانی مطرح و شریکی حیاتی در منطقه اقیانوس آرام که باثبات و توام با رونق و شکوفایی رو به رشد است، حمایت می کند.

آمریکا هم حمایت خود را اعلام کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، وزارت مزبور با صدور بیانیه ای تاکید کرد که همکاری های دفاعی بین هند و آمریکا در نقاط اوج خود است که به طور ویژه به اشتراک گذاشتن اطلاعات، مبادله افسران رابط و افزایش رزمایش های پیچیده را دربرمی گیرد.

در این بیانیه عنوان شده که از سال ۲۰۲۰، آمریکا مجوز فروش تجهیزات دفاعی به هند به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را صادر کرده است.

این بیانیه حاکی است که در قالب طرح های تجاری و فناوری دفاعی هند و آمریکا، دو کشور در زمینه تولید و توسعه مشترک تجهیزات دفاعی همکاری می کنند.

واشنگتن و دهلی نو همچنین در ارتباط با موضوعات امنیت منطقه ای همچون مساله افغانستان همکاری نزدیکی دارند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، دو کشور در زمینه طیف وسیعی از موضوعات دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی شامل همکاری دفاعی، منطقه ای و عدم تکثیر تسلیحاتی در منطقه هند – اقیانوس آرام مشارکت دارند که این موارد همچنین اشتراک ارزش های دموکراتیک، مقابله با تروریسم، تغییرات آب و هوایی، مساله سلامت، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، صلحبانی، محیط زیست، آموزش، علم، فناوری، کشاورزی، فضا و موضوعات مربوط به اقیانوس ها را دربرمی گیرد.

این بیانیه در حالی صادر شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز سه شنبه برای انجام سفری دو روزه به هند وارد دهلی نو پایتخت این کشور شد.

مقامات هندی و آمریکایی هدف از این سفر را گفت و گو در مورد افغانستان، بیماری کرونا و گسترش روابط دوجانبه در زمینه دفاعی و نظامی بیان کردند.

بر اساس وب سایت وزارت امور خارجه هند، تجارت دفاعی دوجانبه هند و آمریکا، از کمتر از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸، به ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. صادرات تسلیحات نظامی آمریکا به هند "رشدی بیش از ۵۵۰ درصدی در سال‌های  ۲۰۱۳-۱۷ در مقایسه با پنج سال گذشته آن را تجربه کرده است. اکنون آمریکا به دومین تامین کننده تسلیحات نظامی هند تبدیل شده است.

در چند سال گذشته شرکت‌های نظامی آمریکا در مقایسه با رقبای روس خود توانسته‌اند قراردادهای بیشتری را با هند امضا کنند. در سه سال گذشته هند ۱۳ قرارداد با شرکت‌های آمریکایی به ارزش ۲۸۸ میلیارد روپیه امضا کرده است درحالی که این کشور ۱۲ قرارداد با شرکت‌های روسی به ارزش ۸۳ میلیارد روپیه منعقد کرده است.  

آمریکا در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین تامین کنندگان نظامی هند تبدیل شده است و در یک دهه گذشته توانسته قراردادهای نظامی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار با هند منعقد کند.  


ت ت
کدخبر: 31030 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها