موافقان کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور:

دولت در اصلاحیه بودجه به رویه قانون تمکین کرده است

موافقان لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تاکید کردند: دولت به رویه قانونی تمکین کرده است و با اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور یک گام به سمت جلو برداشته است.

دولت در اصلاحیه بودجه به رویه قانون تمکین کرده است

به گزارش منیبان؛ شمس الدین حسینی نماینده تنکابن در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: بودجه مهمترین سند حکمرانی کشور است و در دفاع از کلیات اصلاحی لایحه بودجه برداشت این است که دولت به رویه قانون تمکین کرده است و این  را به فال نیک می گیریم و به لحاظ قانونی رفتار دولت یک گام به جلو است.

وی افزود: تصویب کلیات به معنای تایید جزییات نیست و اگر تغییرات دولت کافی نباشد می توان در جزییات تغییراتی را به وجود آوریم اگر لایحه اصلاحی را بررسی کنیم دولت گام برداشته است. اصلاحات ساختاری بودجه به اندازه ای نیست که در چند این چند ماه صورت گیرد.

 سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در موافقت با کلیات این لایحه گفت: نمی‌توانیم کشور را بدون بودجه بگذاریم، بخش هزینه‌ای و پروژه های عمرانی و مردم از بلاتکلیفی بودجه آسیب می‌بینند.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی  کشور نمی‌توان بودجه را به شکل سه دوازدهم  تصویب کرد.  در سال ۹۱ شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را رد کرد. در ماه‌های آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داریم و مجلس بشدت درگیر است و هزینه سنگینی هم برای کشور دارد که نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند.

نماینده صومعه سرا تاکید کرد: پایان کار دولت در چند ماه اول سال است و نمی‌شود با دولت آینده با این بودجه کار کرد چرا که تا دولت جدید بخواهد شروع به کار کند سال تمام می‌شود و باید این راه را مدیریت کنیم و بجای اینکه مصوبات کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد کلیات رد شد و دولت اصلاحات  مورد نظررا انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  اگر لایحه بودجه با توجه به ماه‌های پایانی سال تصویب نشود زمان از دست می رود و بودجه دچار مشکل می شود ما راهی جز اصلاح و تصویب کلیات نداریم و اگر رای ندهید به سمت سه دوازدهم می رود و شاید مورد تایید شورای نگهبان هم قرار نگیرد و اینگونه بودجه غیرشفاف می‌شود و این فرصت را به کمیسیون تلفیق بدهید تا ردیف ها را به صحن ارائه دهد و در قالب پیشنهادات مواد را بررسی کنید.

حجت الاسلام محمد صفری نماینده رودسر و املش در موافقت با کلیات لایحه بودجه گفت: تنها راه باقیمانده سه دوازدهم است و نباید با لایحه بودجه سیاسی برخورد کنیم و انتخابات را پیش روی خود داریم از مجلس تقاضا داریم که اصلاحیه‌ها را در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار دهد و با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور در تصویب  این لایحه جدیت نشان دهد.

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در موافقت با کلیات لایحه بودجه گفت: از دولت تشکر می کنم بخاطر همدلی در جایی که بحث رفاه مردم است در همگرایی حرکت کردند خوشبختانه دولت ۶ بند لایحه را اصلاح کرده است بحث فروش نفت در بودجه مهم بود و ۴۰ هزار میلیارد صرفه جویی را دولت پذیرفت سقف حقوق بگیران جز مطالبات بود و دولت پذیرفت که ساماندهی کند و هزینه ها ثابت مانده است و جز خواسته های ما بود و در برنامه ششم کاهش انتشار اوراق بود و در ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق کاهش یافته  در دستور رهبر انقلاب به مجلس و دولت افزایش سهم صندوق توسعه ملی  بود که هم دغدغه کمیسیون تلفیق بوده است و با ۱ میلیون بشکه سهم صندوق دولت  آن را پذیرفته است و اعداد و ارقام  واقعی  را به مجلس ارایه داده است 

وی افزود با توجه به شرایط کرونایی برای اصلاح ساختار بودجه باید به سمت نظریات کارشناسی پیش رویم مطالبات کارگران  جز مطالبات مجلس بوده است که دولت افزایش داده است و عدد را قطعی کرده است موضوع فولاد بحث جدی است که مورد توجه قرار گرفته است.

روز گذشته لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد  و امروز در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.


ت ت
کدخبر: 3125 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها