شکست سعودی‌ها بیشتر شد!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پیروزی های اخیر نظامی کشورش گفت و یادآورشد که شهر راهبردی بیجان زیر آتش نیروهای یمنی قرار گرفته است.

شکست سعودی‌ها بیشتر شد!

به گزارش منیبان؛ از شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع روز سه شنبه در  بازدید از مناطق پاکسازی شده در استان البیضاء گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بر شهرستان بیجان در استان شبوه از همه جهات مسلط شده اند و این شهر هم اکنون در تیررس ارتش و کمیته های مردمی قرار دارد.

وی افزود: در طول چهار روز از مرحله دوم عملیات «النصر المبین»، صدها کیلومتر از اراضی یمن پاکسازی شده و گردنه القنذع مشرف بر مناطق العبدیه و مراد  در استان مارب به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

این نظامی ارشد یمنی گفت: این پیروزی، عناصر تکفیری القاعده، داعش و کسانی را که مورد حمایت ائتلاف متجاوز سعودی، آمریکایی و اماراتی هستند، به عقب راند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روحیه نظامیان و مدافعان کشورش را عالی توصیف کرد و گفت: آنان برای ادامه جهاد تا آزادی تمامی سرزمین یمن آماده اند.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن به پیشروی تا پاکسازی آخرین وجب از خاک میهن ادامه می دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


ت ت
کدخبر: 31823 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها