بحرانی جدید یقه چین را گرفت

مقامات چین روز چهارشنبه در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کردند که آخرین خوشه عفونت های کووید ۱۹ در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین، با نوع بسیار مسری دلتا مرتبط است، از سوی دیگر محدودیت‌های ورود به مرزهای چین به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

بحرانی جدید  یقه چین را گرفت

به گزارش منیبان؛ از تلویزیون چین،  ووهان روز دوشنبه ۷ مورد مثبت ابتلا به کرونا را در بین کارگران مهاجر گزارش داد توالی ژنوم ۲ مورد از ۷ مورد به پایان رسیده و شباهت زیادی با موارد نوع دلتا که اخیراً در استان جیانگ سو در شرق چین پیدا شده است نشان داد.

از ۳۱ ژوئیه، استان هوبی ۱۵ مورد عفونت محلی کووید-۱۹ را ثبت کرده است که ۱۲ مورد آنها در مرکز شهر ووهان یافت شده است.

در یک نشست خبری دیگر در روز سه شنبه، دولت هوبی گزارش داد که بر اساس تحقیقات اپیدمیولوژیک و نتایج توالی ژن، موارد مثبت موجود در منطقه، همه به عفونت های استان جیانگ سو مرتبط است.

بعد از یک سال که ووهان از شیوع کرونا پاک بود دوشنبه قبل یک مورد محلی را گزارش کرد به دنبال شیوع مجدد این ویروس، این شهر چینی روز سه شنبه آزمایش کرونا تمام ساکنانش را آغاز کرد.

در حالی که کشور چین تا ماه گذشته میلادی تقریبا از کرونا پاک شده بود، موج جدیدی از شیوع این ویروس در روزهای گذشته این کشور را فرا گرفته است به طوری که مقامات بهداشتی پکن اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۹۶ مود جدید از این عفونت ها را ثبت کرده اند که ۷۱ مورد آنها محلی و ۲۶ مورد هم وارداتی هستند.

علاوه بر این، ۲۷ مورد جدید بدون علامت هم در شبانه روز گذشته در چین ثبت شده است در حالی که ۴۸۵ بیمار بدون علامت همچنان تحت نظر پزشک هستند.

ثبت این تعداد، موارد تایید شده ابتلا به کرونا در سرزمین اصلی چین را به ۹۳ هزار و ۲۸۹ نفر می رساند و تعداد کشته ها نیز بدون تغییر در رقم ۴ هزار و ۶۳۶ تن باقی مانده است.

شیوع موج جدید کرونا در چین در حالی است که این کشور در حال بررسی این موضوع می باشد که آیا لازم است به افراد مسن، بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای یا افرادی که در مشاغل پرخطر هستند سومین دُز واکسن کرونا تزریق شود یا نه.

بر اساس آمارهای رسمی افزون بر ۱.۶ میلیارد دُز واکسن کرونا تا کنون در چین تزریق شده است.


ت ت
کدخبر: 31961 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها