تابعیت دادن به یک داعشی دردسرساز شد!+جزییات

نخست وزیر نیوزیلند روز سه شنبه از همتای استرالیایی خود به دلیل لغو تابعیت یک شهروند دو تابعیتی استرالیایی - نیوزیلندی عضو گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

تابعیت دادن به یک داعشی دردسرساز شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شبکه تلویزیون اس بی اس استرالیا، (خانم) جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند،با انتقاد شدید از موریسون گفت نخست وزیر استرالیا با لغو تابعیت استرالیایی این عضو گروه تروریستی داعش که در مرز ترکیه و سوریه دستگیر شده به دنبال آن است که نشان دهد که او یک شهروند نیوزیلندی است.

وزارت دفاع ترکیه روز گذشته اعلام کرد که یک فرد مرتبط با گروه تروریستی داعش که یکی از آنها در لیست آبی تروریستی این کشور جای گرفته بود، را در منطقه مرزی ریحانلی دستگیر کرده است.

در بین دستگیر شدگان یک زن ۲۶ ساله دو تابعیتی استرالیایی-نیوزیلندی به همراه دو فرزندش هستند که از قبل در لیست آبی تروریستی ترکیه قرار داشت. اما بعد از دستگیری او  دولت استرالیا از او سلب تابعیت کرد تا هویت استرالیایی او قابل توجه قرار نگیرد.

به همین دلیل نخست وزیر نیوزیلند با انتقاد شدید از همتای استرالیایی خود گفت که این تبعه نیوزیلند در سن شش سالگی نیوزیلند را ترک کرده و ۲۰ سال از عمر اصلی خود را در استرالیا گذرانده است، بنابراین لغو تابعیت استرالیایی او یک اقدام سیاسی از سوی دولت کانبرا است و به هیچ وجه مبنای منطقی و قانونی ندارد.

خانم آردرن با ارسال یک پیام اعتراضی به موریسون، اقدام او را یک خطا و مسئولیت ناپذیری سیاسی دانست در حالی که نخست وزیر استرالیا این تصمیم را به نفع امنیت ملی کشورش ارزیابی کرد.

این افراد که با گذرنامه استرالیایی از سوریه به طریق غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند در استان حاتای دستگیر شد.

ت ت
کدخبر: 3201 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها