این بیمار بیش از 1500 نفر را به کرونا مبتلا کرد!

رئیس مرکز ویروس شناسی وکتور شهر یکاترینبورگ روسیه از یک مورد سرایت بیماری کرونا از یک فرد به ۱۵۰۰ نفر خبر داد.

این بیمار بیش از 1500 نفر را به کرونا مبتلا کرد!

به گزارش منیبان، الکساندر سیمیونف روز شنبه به خبرگزاری تاس گفت: موردی از سرایت (رکوردی) بیماری کرونا در روسیه ثبت شده است که یک نفر به تنهایی ۱۵۰۰ نفر را بیمار کرد.

به گفته رئیس مرکز ویروس شناسی وکتور شهر یکاترینبورگ روسیه، معمولا یک بیمار کرونایی، دو یا سه نفر را به این بیماری مبتلا می کند و اگر فرد بیمار به نوع دلتای کرونا مبتلا باشد، ویروس به شش نفر دیگر سرایت می کند 

سیمیونف گفت: اما در مورد افرادی که قادر به انتشار گسترده ویروس کرونا هستند وضعیت فرق می کند و معمولا این گونه افراد بدون رعایت تدابیر پیشگیری، باعث ابتلای افراد زیاد ازجمله در محل کار می شوند.  

وی افزود: اگر فردی که حال خوشی ندارد و به ویروس کرونا آلوده شده وارد قطار مترو می شود و با همین حال در محل کار حاضر می شود امکان برای انتشار ویروس کرونا در بین افراد زیاد دارد.

در روسیه از آغاز انتشار ویروس کرونا تاکنون ۶ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۶۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا یا به ویروس کرونا آلوده شده اند و ۱۶۳ هزار و ۳۰۱ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.  

در شبانه روز اخیر در روسیه ۲۲ هزار و ۳۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۷۹۳ نفر هم جان سپرده اند.


ت ت
کدخبر: 32334 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها