نصرالله:

اگر رژیم اسرائیل حماقت کند، پاسخ محکمی دریافت می کند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر رژیم اسرائیل هر حماقتی را انجام دهد، پاسخ محکمی را دریافت خواهد کرد.

اگر رژیم اسرائیل حماقت کند، پاسخ محکمی دریافت می کند

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه المیادین ، سید حسن نصرالله شنبه شب در سخنرانی به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای ۲۰۰۶ ، افزود: اگر رژیم صهیونیستی حتی به کشاورزان و شهروندان شمال فلسطین حمله کند، با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد . 

وی افزود: شاید ما به حملات به جولان اشغالی پاسخ خواهیم داد اما به وقتش فکر می کنیم، تصمیم می گیریم و عمل می کنیم. 

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه دست ما برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی باز است، اظهار داشت: حمله روز جمعه ما ، یک درجه کوچک پاسخ ما به حملات بود ، ما به دنبال جنگ نیستیم ، ما تجاوز نکردیم اما آماده ایم و از جنگ نمی ترسیم و هر لحظه هم منتظر هستیم و مطمئن هستیم که در جنگ پیروزیم . 

وی افزود: بنابر این رژیم صهیونیستی  اگر هر غلطتی و حماقتی بکند، پاسخ آن را می بیند . 

نصرالله با بیان اینکه برخی ها در لبنان از پاسخ ما به حملات رژیم اسرائیل انتقاد کردند، افزود: حتی در بین کسانی که داعیه حکومت داشتند از ما انتقاد کردند اما با صراحت گفتیم که به این حملات پاسخ دادیم . 

وی با بیان اینکه ما پاسخ این عده را نخواهیم داد، افزود: اینها ۴۰ سال است از ما انتقاد می کنند . ما به آنها می گوییم آنها نظر شما است و ما هم وارد دعوا با شما نمی شویم زیرا حتی اگر خدا هم بیاد، پیامبران هم بیایند و همه حقایق را ببینند ، باز حرف خودشان را تکرار می کنند و بر حرف اشتباه خود پافشاری می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا ما را تحت فشار قرار دهد تا از رویارویی ناتوان شویم. جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرت دارد و آنقدر شفافیت دارد که لازم نیست کسی او را یاری کند. ما به حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خاک خودمان پاسخ دادیم.

وی تصریح کرد: ارزیابی اسرائیل این است که توازن بازدارندگی ایجاد شده توسط مقاومت اسلامی، از طریق حملاتش از بین می‌رود. قابلیت‌ها و کیفیت موشک‌های مقاومت افزایش یافته است؛ تا جایی که تعداد زیادی موشک دقیق در اختیار داریم. ما شجاعت این را داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم و بیانیه‌ای که منتشر کردیم، مانند پرتاب راکت‌هایمان، پیام ما را بطور کامل به دشمن می‌رساند.

نصرالله تاکید کرد: پیام ما به دشمن این است "شما زمین باز را بمباران کردید، بنابراین ما نیز زمین باز را بمباران کردیم".

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به انفجار بندر بیروت که چند روز پیش، نخستین سالگرد این رویداد بود، اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از انفجار بندر بیروت سرمایه گذاری سیاسی که بدست آمریکا و عربستان سعودی هزینه شده بود آغاز شده و تسویه حساب‌های سیاسی شروع شد. همه طرف‌هایی که در تحقیقات مشارکت داشتند، به این نتیجه رسیدند که هیچ سلاح یا مهماتی (متعلق به حزب‌الله) در بندر وجود نداشته است. هرکس می‌خواست مقاومت (حزب الله) را مسئول انفجار بندر معرفی کند، هیچ شواهدی از دخالت آن در این حادثه پیدا نکرد.

 وی افزود: پس از اینکه نتوانستد انفجار بندر را به گردن حزب الله بیاندازند به فرضیه نیترات روی آوردند. آیا اتهام پیش پا افتاده، مضحک و زشت‌تری نسبت به متهم ساختن حزب الله به ذخیره سازی نیترات در بندر بیروت وجود دارد؟ همه آنچه از زمان انفجار بیروت گفته شد با هدف تحریف و سیاه‌نمایی بود. من به خانواده‌های شهدا، مجروحان و آسیب دیدگان می‌گویم که باید بدانید مقابل شما چه کسی است و چه کسی از انفجار بندر سود می‌برد؟ چرا قوه قضاییه لبنان نتایج تحقیقات درباره حادثه بندر را اعلام نمی کند؟

دبیرکل حزب الله لبنان با گرامیداشت سالروز پیروزی مقاومت لبنان مقابل رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ تاکید کرد که در سالگرد ماه ژوئیه، مهمترین مسئولیتی که به همه سپرده شده است ، حفظ دستاوردهای این جنگ است. این دستاوردها و معادلات نه از روی یک آرزو و نه از طریق میز گفتگو  بلکه از طریق فداکاری های عظیمی که همه ما متحمل شدیم و فداکاریهایی که همه ما تحمل کردیم و امانتی که شهدا برای حفظ آنچه این شهدا در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ داده اند و توسعه این دستاوردها که در این سالها حفظ شده است، حاصل شده است و از طریق مقابله قهرمانانه فلسطینی ها در نبرد « سیف القدس » وارد مرحله جدیدی شد.

سید نصرالله مهمترین دستاورد جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ را ایجاد تعادل بازدارندگی دانست و از آن به عنوان یک دستاورد تاریخی و استراتژیک نام برد و افزود: این دستاورد توسط مقاومت به دست آمده است. 

وی با اشاره به اینکه پیش از این لبنان به مدت چند دهه محل نمایش نیروی هوایی رژیم اسرائیل در منطقه و بر روی ساختمانها، موسسات، اهداف و زیرساختها بود و هیچ کس مانع آنها نمی شد، افزود: در طول ۱۵ سال گذشته به جز یک حادثه مبهم بین مرزهای لبنان و سوریه، حتی یک حمله اسرائیلی به هیچ یک از مناطق لبنان رخ نداد و این به دلیل مقاومت است.

وی اظهار داشت: چیزی که مانع حمله رژیم اسرائیل به لبنان در طول ۱۵ سال گذشته شده است، ترس او از مقابله بزرگ و گسترده با مقاومت لبنان است، چیزی که ارتش دشمن صهیونیستی از وجود آن می ترسد.

دبیر کل حزب الله لبنان مساله اصلی دشمن اسرائیلی پس از سال ۲۰۰۶ را مساله سلاح مقاومت و پیشرفت مقاومت دانست و افزود: دشمن امروز بیش از هر زمان دیگر نگران وجود مقاومت به دلیل آنچه در فلسطین اتفاق می افتد و افزایش محور مقاومت است . 

وی ادامه داد: برخی گروه ها در لبنان از این نظر که آگاهانه یا ناآگاهانه به تحقق هدف دشمن برای خلع سلاح مقاومت کمک می کنند. 

وی با تاکید بر اینکه برخی از حملات رژیم اسرائیلی در سوریه به منظور حمایت از گروه های مسلح یا مقابله با نیروهایی است که با این گروه ها مقابله می کنند و برخی از آنها به مقاومت می رسد، افزود: اما این حملات به هیچ یک از اهداف آنها محقق نمی کند و آنچه چند روز پیش اتفاق افتاد یک تحول بسیار خطرناک است که از ۱۵ سال پیش رخ نداده است.  

نصرالله با اشاره به اینکه مقاومت در حال مطالعه اتفاقات است و باتوجه به تحولات یا پاسخ می دهد و یا پاسخ را به تاخیر می اندازد، افزود: عامل زمان برای ما بسیار مهم است، بنابر این هدف عملیات قصاص شهادت « علی محسن »، کشتن یک سرباز اسرائیلی بود اما شرایط برای آن مهیا نبود و در مقابل حملات رژیم اسرائیل لازم بود که با یک اقدام مناسب و متناسب، پاسخ دهیم.

ت ت
کدخبر: 32344 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها