اقدام جدید دولت هند پس از وخیم شدن اوضاع افغانستان

پس از انتشار اخباری مبنی بر پیشروی نیروهای گروه طالبان به سمت مزار شریف در شمال افغانستان، هند روز سه شنبه روند خارج کردن شهروندان و دیپلمات‌های خود را از این شهر آغاز کرد.

اقدام جدید دولت هند پس از وخیم شدن اوضاع افغانستان

به گزارش منیبان؛ از "هندوستان تایمز"، مقامات هندی اعلام کردند تمام دیپلمات‌ها و شهروندان هندی که در مزار شریف حضور دارند تا عصر روز سه شنبه با یک پرواز ویژه نیروی هوایی هند از افغانستان خارج خواهند شد. 

هنوز مشخص نیست چه تعداد شهروند هندی در افغانستان حضور دارند اما هند درست یک ماه پیش ۵۰ دیپلمات خود را از شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان خارج کرده و کنسولگری خود را در این شهر تعطیل کرد. 

کنسولگری هند در مزار شریف که تنها کنسولگری فعال هند در افغانستان است، روز سه شنبه از شهروندان هندی خواست با پرواز ویژه نیروی هوایی این کشور، خاک افغانستان را ترک کنند. 

طالبان تا کنون شهرهای قندوز و ایبک را در شمال تصرف کرده‌اند و این امر نگرانی‌ها از حمله به مزار شریف، چهارمین شهر بزرگ افغانستان و مرکز ولایت بلخ را افزایش داده است. 

 هند پیش از این اعلام کرده بود که از نزدیک وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان را دنبال می‌کند و همه اقدامات برای محافظت از مقامات و اتباع هندی انجام خواهد شد. 

در آوریل سال گذشته، هند کنسولگری‌های خود را در هرات و جلال آباد تعطیل کرد. این اقدام ظاهراً به دلیل شیوع کووید -۱۹ انجام شد، هرچند برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که دلایل امنیتی در این تصمیم موثر بوده است.


ت ت
کدخبر: 32780 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها