در آمریکا؛

کارگران دست به اعتصاب گسترده زدند+جزییات

کارکنان فست فودهای زنجیره ای در ۱۵ شهر مختلف آمریکا در اعتراض به دستمزدهای پایین اعتصاب کردند و خواستار افزایش حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت شدند.

کارگران دست به اعتصاب گسترده زدند+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از گاردین، کارکنان رستوران های مک دونالد، برگر کینگ و وندی در این اعتصاب حضور داشتند و کارکنان خانه های سالمندان نیز به آنها ملحق شدند.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است افزایش حداقل دستمزد فدرال از ۷.۲۵ دلار را به اجرا گذارد که اولین افزایش دستمزدها از سال ۲۰۰۹ است.

از سال ۲۰۱۲، مبارزه برای رساندن دستمزد کارکنان این بخش به ۱۵ دلار در ساعت، کارگران کم درآمد در سراسر ایالت متحده را به اعمال فشار برای افزایش حداقل دستمزدهای ایالتی و محلی و افزایش حداقل دستمزد فدرال به ۱۵ دلار در ساعت سوق داده است.

در این میان، کارکنان فست فودهای زنجیره ای در شهر دورهام واقع در کارولینای شمالی برای برخورداری از دستمزدهای بالاتر و داشتن محیط کار امن و احترام به این شغل اعتصاب کردند.

اعتصاب کارکنان این بخش در حالی برگزار شد که افزایش حداقل دستمزد فدرال به ۱۵ دلار در ساعت تا سال ۲۰۲۵ در بسته کمک کرونایی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا گنجانده شده است. مجلس نمایندگان قصد دارد این بسته را تصویب و آن را طی دو هفته آینده در سنا ارائه دهد.

براساس تجزیه و تحلیل اخیر موسسه بروکینگز، ۴۷ درصد از کارگران در مشاغلی مشغول به کار هستند که متوسط دستمزدشان در حال حاضر کمتر از ۱۵ دلار در ساعت است.

افزایش تدریجی دستمزدها به ۱۵ دلار در ساعت منجر به افزایش پرداختی ها به ۳۲ میلیون کارگر در آمریکا از جمله ۵۹ درصد از کارگرانی می شود که درآمد کلی خانوادگی شان زیر خط فقر است.

با افزایش حداقل دستمزد فدرال، ۳۱ درصد از کارگران سیاهپوست و ۲۶ درصد از کارگران لاتین تبار در آمریکا از افزایش پرداخت برخوردار می شوند.

ت ت
کدخبر: 3333 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرات شما
    • avatar یکی از مردم

      تشریف بیارن تو ایران کارکنن تا معنی حداقل دستمزد و تورم و زندگی رو بفهمن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      0
    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها