مردم فرانسه به خیابان ریختند!

مردم فرانسه روز شنبه در اعتراض به لایحه اجباری شدن «گذرنامه سلامت» به خیابان ها آمدند و فریاد اعتراض سر دادند.

مردم فرانسه به خیابان ریختند!

به گزارش منیبان؛به نقل از اسپوتنیک، این تجمع اعتراضی در مخالفت با قرنطینه کرونایی، واکسیناسیون اجباری و دیگر محدودیت های اعمال شده برای مهار کووید – ۱۹ در پایتخت فرانسه در حال برگزاری است.

برای امروز، بیش از ۲۰۰ تظاهرات علیه لایحه اجباری شدن گذرنامه سلامت در فرانسه برنامه ریزی شده است.

ماه گذشته، حدود ۱۶۰ هزار فرانسوی به خیابان ها آمدند و نسبت به لزوم صدور گذرنامه سلامت در این کشور اعتراض کردند.

گذرنامه سلامت هر فرانسوی را ملزم می کند برای ورود به اماکن عمومی از جمله رستوران ها، مدرک واکسیناسیون کامل یا تست منفی پی سی آر یا آزمایش آنتی بادی ارائه دهد.

بسیاری از گروه های فرانسوی از جمله جلیقه زردها نسبت به صدور گذرنامه سلامت ابراز نگرانی کرده اند. ارائه این گذرنامه از ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) در اماکن عمومی اجباری شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش برنامه های گسترده و فراگیری را برای مبارزه با اوج گیری سریع و دوباره ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که به گفته معترضان، آزادی انتخاب شهروندانی را که به دریافت واکسن تمایل ندارند، مخدوش و نقض می کند.

به همراه الزامی شدن گواهی واکسن کرونا برای ورود به مکان های تفریحی و حضور در این فعالیت ها، تزریق واکسن برای کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) اجباری اعلام شده است و کارکنان این بخش در صورت سرپیجی از این مقررات بدون دریافت دستمزد از کار معلق خواهند شد.  

برخی دولت های غربی و اروپایی با توجه به خطر آسیب رساندن گونه های تازه این ویروس به بهبود اوضاع اقتصادی در صورت امکان رشد بدون مهار، با وجود آغاز دوره تعطیلات تابستانی در کشورهایشان، به تجدیدنظر در راهبردهای مبارزه با کووید - ۱۹ وادار شده اند.


ت ت
کدخبر: 33347 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها