لغو حضور مکرون در نشست مبارزه با نژادپرستی و حمایت از صهیونیست ها!

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست مبارزه با نژادپرستی سازمان ملل متحد، به علت نگرانی درباره حملات لفظی به صهیونیست ها، حضور نخواهد یافت.

لغو حضور مکرون در نشست مبارزه با نژادپرستی و حمایت از صهیونیست ها!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛ دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلان کرد: مکرون به علت نگرانی ها از مطرح و بیان شدن سخنان نژادپرستی صهیونیست ها در این نشست که به نام کنفرانس دوربان شناخته می شود، تصمیم گرفت که از شرکت در برنامه سال جاری آن خودداری کند.

 قرار است این نشست برای بیستمین سالگرد برگزاری کنفرانس ۲۰۰۱ دوربان در آفریقای جنوبی که منجر به صدور بیانیه و برنامه اقدام مبارزه با نژادپرستی شد، تشکیل شود.

این در حالیست که پاریس تاریخچه طولایی از نژادپرستی در پیشینه خود دارد و  ۱۹۳ آزمایش هسته این کشور  از ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۶ در مجمع الجزایر پولینزی در اقیانوس آرام، هنوز موجب خشم و اعتراض ساکنان آن بوده که این اقدام فرانسه را به عنوان بی توجهی نسبت به سلامت جان ساکنان این جزایر می دانند. آنان بر این باورند که این سیاست پاریس، گواه روشن استعمار و حتی نژادپرستی علیه مردم این مجمع الجزایر فرانسوی تلقی می شود.  

بسیاری از ساکنان این مجمع الجزایر با بیش از ۱۰۰ جزیره که بخشی از سرزمین های ماوراء بحار فرانسه به شمار می رود، براین باورند که این آزمایش ها موجب افزایش نرخ ابتلا به سرطان در میان آنان شده و خواستار شفافیت بیشتر در این باره و دریافت غرامت از دولت فرانسه شده اند.  

چند سازمان، گروه و انجمن سیاسی پولینزی از سال ها پیش در باره تاثیرهای نامطلوب و آسیب های درازمدت انتشار اشعه رادیو اکتیو از این آزمایش ها، هشدار داده بودند.   

هزاران شهروند این مجمع الحزایر روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر ماه) برای بزرگداشت قربانیان یکی از آلوده کننده ترین این ازمایش ها در سال ۱۹۷۴ تظاهرات کردند. تظاهرات مشابهی نیز در ۲ ژوئیه (۱۱ تیر ماه) در اعتراض به سالگرد نخستین آزمایش هسته ای فرانسه در این مجمع الجزایر برپا شد.  

تارنمای پژوهشی "دیسکلوز" در ماه مارس (اسفند) موجی ایجاد کرد و در آن مدعی شد که نزدیک به دو هزار صفحه از اسناد طبقه بندی نشده ارتش فرانسه را در مورد نزدیک به ۲۰۰ آزمایش انجام شده در اطراف پلی نزی فرانسه تجزیه و تحلیل کرده است. این تحقیق که با همکاری کارشناسان آماری و دانشگاه پرینستون در آمریکا انجام شده نتیجه گرفته است که "مقامات فرانسوی بیش از ۵۰ سال است که تأثیر واقعی آزمایش هسته ای بر سلامت مردم منطقه پلی نزی را پنهان کرده اند. " 

پاریس از پایان آزمایش های هسته ای در سال ۱۹۹۶، فقط به ۶۳ غیرنظامی مقیم این مجمع الجزایر به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات رادیواکتیو و هسته ای، مبلغی به عنوان غرامت پرداخت کرده است.  

ت ت
کدخبر: 33351 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها