گفت‌وگوی مهم درباره افغانستان!+جزییات

ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا پنجشنبه شب با همتایان فرانسوی و روس خود درباره وضعیت پیش آمده در افغانستان گفتگو کرد.

گفت‌وگوی مهم درباره افغانستان!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از سی ان ان، براساس بیانیه دفتر نخست وزیری ایتالیا، دراگی و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در مورد پیامدهای بحران افغانستان از جمله مدیریت جریان مهاجران پس از تخلیه اتباع افغان از کابل گفتگو کردند.

دو رهبر همچنین در مورد حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در افغانستان نیز بحث و مذاکره کردند.

دراگی علاوه براین با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مورد وضعیت موجود در افغانستان و پیامدهای منطقه ای آن گفتگو کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری ایتالیا، در این تماس دو رهبر دستورالعمل هایی را که می تواند الهام بخش اقدامات بین المللی در زمینه های مختلف از جمله بازگرداندن ثبات در افغانستان، مبارزه با تروریسم و قاچاق غیرقانونی و حمایت از حقوق زنان باشد را مورد ارزیابی قرار دادند.

به دنبال خروج نیروهای خارجی از افغانستان ایتالیا که تا پیش از این یکی از بزرگترین نیروهای مستقر در افغانستان را در اختیار داشت، در چند روز گذشته ۷۰ نفر از پرسنل دیپلماتیک و کارکنان محلی افغان را از این کشور خارج کرده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بدون اشاره به نقشی که غرب در ایجاد شرایط امروز افغانستان داشته است، گفت: باید از حیات انسان محافظت شود و لازم است امنیت و نظم مدنی احیا شود. افغان ها مستحق زندگی کردن در امنیت ، عزت و سلامت هستند.

بورل در توئیتی ضمن بیان این مطلب نوشت: جامعه بین المللی از همه احزاب می خواهد خروج امن اتباع خارجی و افغان هایی را که امیدوار به خروج از کشور هستند تسهیل کنند و از این روند حمایت می کند.

 بورل پیشتر همزمان با تشدید درگیری ها در افغانستان خواستار توقف خشونت و اجرای دائمی آتش بس در این کشور شده بود.

ت ت
کدخبر: 34114 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها