پای بحرین هم به بحران افغانستان باز شد!

بحرین امروز شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که در راستای تسهیل فرایند خروج نظامی از افغانستان، به پروازهای خارجی اجازه می دهد از امکانات فرودگاهی بحرین استفاده کنند.

پای بحرین هم به بحران افغانستان باز شد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از ای بی سی نیوز، بحرین که محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و تروریست های سنتکام است، امروز شنبه و طی اعلامیه ای گفت که این پادشاهی اجازه استفاده از فرودگاه های این کشور را جهت ارائه خدمات ترانزیتی در راستای کمک به عملیات خروج نظامی آمریکا و ناتو از افغانستان، صادر کرده است.

بیانیه بحرین در حالی اعلام می شود که گفته می شود آمریکا در روز جمعه در رابطه با استفاده از پایگاه هوایی «العدید» در قطر با مشکلاتی مواجه شده چرا که این پایگاه مملو از افغان هایی است که گفته می شود در پی تسلط طالبان بر افغانستان، از این کشور فرار کرده اند.

بحرین همچنین ابراز امیدواری کرد که در افغانستان، همه طرف ها به تثبیت وضعیت داخلی، حفاظت از جان غیرنظامیان و حاکمیت قانون متعهد شوند.

پیشتر نیز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، مدعی شد که روند تخلیه افراد از افغانستان پس از سقوط کابل، «بزرگترین انتقال هوایی نفرات در تاریخ» بوده است.

وی در حالی در گفتگو با امیر قطر از عملیات هوایی خروج از افغانستان ابراز رضایت کرد که سقوط ۲ شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا در کابل، به نماد بی مسئولیتی او در قبال افغانستان تبدیل شده است.

بایدن در سخنرانی شب گذشته خود، مدعی شد که آمریکا تاکنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز مدعی شد که بسیاری از ۳۰ کشور عضو در مواجهه با هرج و مرج در کابل و مسیرهای خروجی، خواستار کار بیشتر درباره این مسئله شده اند که چگونه می توانیم افراد بیشتری را به فرودگاه برده، سپس پردازش و پس از آن سوار هواپیماها کنیم.

استولتنبرگ از اجرای این روند به عنوان چالشی بسیار بسیار بزرگ یاد کرد.


ت ت
کدخبر: 34310 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها