طالبان خواسته خود از روسیه را مطرح کرد!

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان از روسیه خواستار کمک برای برقراری گفت و گوهای سیاسی و توافق با مخالفان این گروه در منطقه پنجشیر شده است.

طالبان خواسته خود از روسیه را مطرح کرد!

به گزارش منیبان، ژیرنوف روز یکشنبه در گفت و گو با کانال روسی «سالاویوو لایو» گفت: امروز در افغانستان فقط منطقه پنجشیر مانده است که تحت کنترل طالبان قرار ندارد. 

وی خاطرنشان کرد که روز شنبه یک مقام ارشد گروه طالبان به سفارت روسیه در کابل آمده و گفت که روسیه از اعتبار بالایی در میان گروه‌های سیاسی افغانستان برخوردار است.

به گفته سفیر روسیه، این مقام گروه طالبان از مسکو خواستار کمک برای برقراری گفت و گوهای سیاسی میان طالبان و نمایندگان منطقه پنجشیر شد.

ژیرنوف یاداوری کرد که امرالله صالح معاون رئیس جمهور در دولت سابق افغانستان به پنجشیر رفته و خود را رئیس جمهوری این کشور خوانده است.

وی همچنین گفت که پسر احمد شاه مسعود رهبر فقید مجاهدان افغان در منطقه پنجشیر قرار دارد و از کشورهای غربی خواستار کمک برای ارسال تسلیحات به مبارزان این منطقه شده است.

به گفته سفیر روسیه در کابل، گروه طالبان می خواهد این مساله را بطور متمدنانه حل و فصل کند. 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که باور ندارد که اعضای گروه طالبان، قصد حمله به کشورهای دیگر را داشته باشند. 

این دیپلمات روسیه اظهار کرد: طالبان مسائل داخلی زیادی در افغانستان دارد و این کشور بسیار تخریب شده است. طالبان تا آنجا که اطلاع دارم و بطور علنی در این مورد سخن گفته اند در گفت و گوها با ما تاکید کرده اند که نیازی به حمله به کشورهای دیگر نمی بینند. 

ژیرنوف افزود: طالبان اطمینان داده اند که نمی خواهند افغانستان پناهگاه تروریست ها شود و از سخنان نمایندگان این گروه چنین برداشت می شود که می خواهند افغانستان یک کشور عادی و مناسب باشد. 

 بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.


ت ت
کدخبر: 34563 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها